lejon.e skrev:Har en fundering till dem som har kört ösa 250 skotare.
Funderingen gäller motorn och hur pass maskinen ska orka ta sig fram.
Har en 6a i min utan turbo och jag tycker det går väl segt så jag har funderingar på hur sliten motorn är.
Är det någon som har erfarenhet av hur fort det ska gå att kör med de i teräng. Hur kan ni ställa potentiometern innan motorn börjar sacka. På lågväxel och jag kör i teräng lite lagom surt så att däcken sjunker ner ca 10 centimerer och fullt massavedslass upp till toppen på grinden. Då kan jag har full gas och potentiometern på ca en fjärdedel sett från nolläge. Alltså jag har vridit den från noll och en fjärdedel frammåt. Då går maskinen fram men med tunga steg och styr jag då så dör motorn, han orkar inte med både och. Är det något fel eller är de så slöa dessa maskiner???
Lukas_Lundstrom skrev:ösa 250 orkar int me sig själv tom knappt... dom gjorde ju iaf en modell av 250 med en 8 cyl motor... den kanske sku orka me ett litet massa lass iaf...
tomasb skrev:Om du tippar hytten Och tittar mot tanken på höger sida så vill jag minnas att där sitter en "brandventil". En liten magnetventil som måste ha ström för att släppa fram bränsle. Skruva lös den så brukar det sitta en hel massa gojs där som gör att det inte kan komma fram tillräckligt med bränsle. Om ventilen finns kvar så gör du klokast i att slopa den.
Lukas_Lundstrom skrev:Har precia för mig att modellen hette tornado och va tänkt som flistuggs bärare... satt väl en bruks 800 tugg på den.. satt en Cat V8 på 230 HK under huven.
Henrik K skrev:vad är det för insprutnings pump på den ??
Radpump eller Rotor pump.
Hur sitter din stoppmagnet för anntar att den har det.
lejon.e skrev: Sitter den här magnetventilen på sugslangen innan handpumpen då elr? Eller hur vet jag var jag ska leta förutom att den är på höger sida av tanken? Hur ser den ut? Och vad har den för funktion om det bara är att koppla förbi den??