jannee skrev:Elon Musk pratar i egen sak inte att förglömma.
jannee skrev:Elon Musk pratar i egen sak inte att förglömma.
Tor R skrev:Sanningen är att Kina fortsätter att subventionera fossila bränslen och de fortsätter att bygga kolkraftverk.
Det förstår de flesta förutom Sveriges Bagdad Bob Alvarsson !
Alvarsson skrev:Tor R skrev:Sanningen är att Kina fortsätter att subventionera fossila bränslen och de fortsätter att bygga kolkraftverk.
Tänker du ett steg längre så förstår du att ju mer de satsar på sol och vind ju mindre behöver subventionera det fossila bränslet Dom gör ju världens kanonaffär.
Tor R skrev:Om DU tänker lite längre så ökar Kina konsumtionen.Alvarsson skrev:Tor R skrev:Sanningen är att Kina fortsätter att subventionera fossila bränslen och de fortsätter att bygga kolkraftverk.
Tänker du ett steg längre så förstår du att ju mer de satsar på sol och vind ju mindre behöver subventionera det fossila bränslet Dom gör ju världens kanonaffär.
Det hjälper väldigt lite att de ökar lite förnybart, när de ökar fossila bränslen ännu mer.
Alvarsson skrev:Tor R skrev:Sanningen är att Kina fortsätter att subventionera fossila bränslen och de fortsätter att bygga kolkraftverk.
Tänker du ett steg längre så förstår du att ju mer de satsar på sol och vind ju mindre behöver subventionera det fossila bränslet Dom gör ju världens kanonaffär. Nedan en länk om Kinas massiva utbyggnad av det förnybara, och kolets minskade betydelse.
https://tidningensyre.se/2024/10-juli-2 ... bat-laget/
Alvarsson skrev:Hela min poäng va att Kinas massiva satsningar på sol och el, är en extrem god affär för Kina då man slipper att subventionera det fossila bränslet i motsvarande grad. Sedan gynnar det oss alla med billigare solpaneler och utrustning till vindkraften. Kinas utbyggnad av förnybar energi går dubbelt så fort som övriga världen. Se länk nedan
https://tidningensyre.se/2024/12-juli-2 ... a-varlden/
Alvarsson skrev:Vem har sagt det? Det jag har sagt är att Kinas massiva satsning på förnybar energi, särklass mest i världen är en mycket god affär kina då man slipper och subventionera det fossila bränslet motsvarande. Du får läsa vad jag skriver och inte det du tror jag skriver.
Alvarsson skrev:Det gör en enorm skillnad då de slipper och subventionera det fossila motsvarande som de bygger ut det förnybara. Åter inte så konstigt att Kina gör dessa enorma satsningar på ny energi, de sparar också enormt med pengar.