Engelthon skrev:I slutändan är det dock de företag som har de bästa och effektivaste lösningarna som blir mest framgångsrika.
Och det är något konstigt med det?Jag tror som jag skrivit förut att mänskligheten står för den största förändring de har varit med om. Genom den pågående klimatkrisen och AI.
Förklara gärna mer ingående vilka utmaningar som du menar mänskligheten står inför.
Gärna din syn på hur du tror det kommer att bli och hur mänskligheten ska nu hantera det enligt dig.
Det är inget problem det är ju så det skall va.
Utmaningar, jag tror vi står inför enorma möjligheter. Vi måste sluta elda kol och olja för att mänskligheten skall överleva. Men redan i dag är den förnybara energin billigare än nyvunnen kol och olja, så det är bara och speeda upp. Men det innebär givetvis stora förändringar. AI det är så stort så ingen levande människa inser dess vidd. Rätt använt så kan det skapa enorma produktivitetsförbättringar lika med ökat välstånd. Merparten av dagens tjänstemannaarbeten kan AI överta. Däremot så finns det enorma risker där fel använt kan bli mänsklighetens undergång.