Vardon skrev:Hur såg undersidan ut? Eller glömde du kolla och behöver välta igen?
Skönt att allt gick relativt bra, lite ska de väl tåla
Kollade och underredsbehandlade så nu behöver jag inte vända på vagnen på åtminstone fem år
Vardon skrev:Hur såg undersidan ut? Eller glömde du kolla och behöver välta igen?
Skönt att allt gick relativt bra, lite ska de väl tåla
skogsjan695xl skrev:Lägg kran ner på lasset ist för så låg tyngdpunkt som möjligt.
sundelius skrev:Vardon skrev:Hur såg undersidan ut? Eller glömde du kolla och behöver välta igen?
Skönt att allt gick relativt bra, lite ska de väl tåla
Kollade och underredsbehandlade så nu behöver jag inte vända på vagnen på åtminstone fem år
jannee skrev:Lite vätska i däcken kan annars göra underverk
gnisten83 skrev:Hm blev inte lägre lass med längre massaved, bara mer volym
Fredrik Reuter skrev:jannee skrev:Lite vätska i däcken kan annars göra underverk
Absolut, det är mitt tips också. Det blir några kilo extra, precis på rätt ställe, så långt ner det går.
Annars händer det den bästa, upp på ryggen igen!
valtra mega skrev:Har du provat om det går att vinka upp den med kranen åtminstone med skogsvagnen brukar det gå
Hema skrev:sundelius skrev:Vardon skrev:Hur såg undersidan ut? Eller glömde du kolla och behöver välta igen?
Skönt att allt gick relativt bra, lite ska de väl tåla
Kollade och underredsbehandlade så nu behöver jag inte vända på vagnen på åtminstone fem år
Surt läge, men du verkar ta det på rätt sätt!
Något som gjorde mig nyfiken varför valet av kedjor bak hamnade på de bakre, blir det inte jobbigare vid svängning då eller övervinner den ökande klättringsförmågn valet? Tänkte först att man ville ha kedjorna närmast midjan, men det är oftast fram det sitter kedjor på skotare, bak har de ju band, så jag är osäker, men nyfiken.
Lajodi skrev:Hej alla, tipset med vätska i däcken. Hur funkar det? Alltså hur gör man? /Mvh Johan