Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679864 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#105182 En liten notering: Det här avser inte fastkörningar och andra missöden med skogsmaskinerna utan våra vanliga vardagliga dumheter.

För en del år sen skulle jag plocka hjortron. For iväg med cykel eftersom den väg jag skulle in på är bommad. Framkommen märkte jag att jag hade läsglasögonen på. Varmt var det så jag hade ingen jacka och ville inte stoppa dom i byxfickan så jag hängde dom på kvist i tallen där jag hade "baslägret".

Gissa vad jag kom hem utan? Bara att ge sig av igen, det hade dessutom börjat skymma. Var väl mest rena turen att jag lyckades hitta rätt tall igen, inte tusan hade jag tagit så noga märke på det innan. Nå kom hem med galsögonen till slut i alla fall.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105183 Jag har under nästan ett års tid inte kunnat låsa ytterdörren inifrån, förra veckan fick jag nog och började krångla med låsbyte rätt sent på kvällen, orken och lusten tröt och jag ämnade fortsätta dagen därpå.
Följande dag blev det lite bråttom iväg, och jag kom på:
"Skiiit, utan låscylinder kan jag ju inte låsa utifrån heller" :shock:
Förvisso har jag securitaslarm, men det hade ju räckt att någon bara känt på dörren så hade ju larmet gått.
Bråttom bråttom stirrade jag iväg ut i garaget och hämtade en skruvmejsel för att kunna låsa inifrån, sedan krånglade jag mig ut genom ett litet fönster i en skrubb, fönsterblecket blev stukat 😡
Sedan sköt jag igen fönstret igen så att jag skulle kunna ta mig in igen.

Väl sittandes i bilen så slår det mig hur enkelt det hade vart att låsa dörren från utsidan med samma skruvmejsel :oops:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Torparn79  
#105186
D Brown skrev:Väl sittandes i bilen så slår det mig hur enkelt det hade vart att låsa dörren från utsidan med samma skruvmejsel :oops:

=)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105189 Hjälpsam som man är så skulle jag hjälpa svärfar att montera extraljus på hans Audi 80.
Med ett 8mm borr så kan man gör ett perfekt hål i en aluminiumkylare :oops:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Torparn79  
#105195 ojojojoooooj!
undrar vart man ska börja..?
har gjort både det ena och det andra som man är (miss)nöjd med..

kan väl börja med en tabbe jag gjorde på ett tidigare jobb..
jag jobbade som traktor/maskinförare på en större spannmålsgård, dessutom nyanställd som säsongsarbetare över skörden och hade jobbat där i 3 veckor ungefär..
denna gård bestod, som vanligt förekommande är, av ett flertal gårdar med en driva uthus där man gömmer undan diverse maskiner..

chefen kom en morgon.
-"du, får åka ner till Österäng (en utgård) och harva trädan, vi ska försöka så den imorgon."
-"jepp, det fixar jag", sa jag.
sätter mig i traktorn och dundrar ner till Österäng, ca 12 km bort, svänger in på lagårdsbacken och fram till maskinhallen, sliter upp dörren till maskinhallen och ska backa in för att koppla på harven, :-o "vart f*n är harven", greppar telefonen och ringer till chefen.
-"duuu, harven, vart står den någonstans?" undrade jag, varpå jag får ett asgarv i örat.
."bra jobbat Tobbe, den stod i facket bredvid traktorn härhemma i maskinhallen", säger chefen.
-"näe #-o , driver du med mig?", sa jag.
-"nej, vi undrade vart du skulle när du stack, men du hade ju pratat om igår att du skulle hämta någon kärra på förmiddagen idag, så jag tog för givet att du skulle fixa det först.", fick jag till svar.

kan väl tillägga att jag nog skötte mig rätt bra efter detta eftersom jag jobbade kvar i 6 år till..

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Fredrik Reuter  
#105199 Hehe, vilken kul tråd detta kan bli!

18 år och med nytt körkort lyckades jag när jag var försenad till jobbet låsa min gamla Volvo 240 med nycklarna i och motorn igång på jobbets parkeringsplats.

Som tur var fanns en arbetskompis som kunde tricket med ståltråd genom gummilisten vid rutan.

Fick en hel del glirningar om detta bra länge efteråt!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105214 Hittade en gammal tråd med liknande tema fast mer skogsrelaterat viewtopic.php?f=12&t=786
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#105222 Måste få hålla med Torparn, D Browns är oslagbart bra! :lol: :lol: :lol: :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

M_M  
#105224 Klantskallar!

En annan gör ju aldrig bort sej... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

skogsrået  
#105234 vilken underbar tråd..kan riktigt se hur D Brown krånglar sig ut ur den lilla skrubbens fönster...skulle vara roligt att se minen när han kom på att det gått lika bra med skruvmejseln från utsidan!!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105246 Kommer inte på någon riktigt rolig fadäs man gjort själv. :-? Men skall se om jag kommer på något....
under tiden kan jag berätta vad en bekant berättade för mig...
Hon gick upp på morgonen, fixade frukost läste tidningen som vanligt, gjorde sig iordning för att åka till jobbet.
Ut till bilen, för att åka till arbetskolegan som brukade åka med, på vägen dit säger dom i radion " godmorgon och välkomna till denna Lördagsmorgon" Varpå hon kommer på att det är lördag och då jobbar hon inte... :D
Bara att åka hem igen och läga sig...

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

masterchief  
#105247 En klantighet jag gjort var för ca 15år sedan när far min och jag skulle parkera varsin bil inne i Linköping då Min King Cab skulle rostskyddabehandlas...
En stor fri parkering, jag svängde upp coh började backa in, när jag backat någon meter skymtar jag en taklinje av en 245a över flaklemmen på King cabben :shock:
Poff sade det i samma veva och man insåg vad som hade hänt..
Skärm och dörr på Volvon var mer än lovligt demolerade. Gubben fick klättre ut på passagerarsidan.
Märligt att av ca 20 fria platser på rad skulle vi in i samma ruta...
Ingen av oss sade ett ont ord till den andra, vi insåg bägges dumhet i det inträffade :lol:
Man gruvade sig lite för att ringa försäkringsbolaget :roll:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105262 Tja, jag hade just ätit lunch i stan och skulle nu ut till skogen för arbete. Jag svänger ut på gatan och hamnar direkt i en liten bilkö. Min nyinköpta bil, som är automat, började sakta krypa framåt, varför jag skulle trycka till bromsen men kommer istället åt gaspedalen... 1000 spänn kostade självrisken och framförvarande bil fick sin rostiga baklucka utbytt mot en sprillans ny baklucka.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105351 Liknande fadäs som totte, gjorde min mammas farbror flera ggr, han var skogvaktare.
Bara att det var löständerna som han lade i från sig på någon stubbe.
Mamma berättade att ibland fick han lov att ha hela barnaskaran med sig för att hitta sina tänder.
Senast redigerad av Famag ons 10 nov 2010, 23:28, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

towes  
#105377 Snarlik fadäs som de med glasögon och löständer, fast i geografiskt sett mega-format.
Var en höst för många år sedan med ett kompisgäng på fjällvandring, hade tagit bakvägen upp mot Kebnekaises sydtopp för att ta toppen när vi passerade. Strax nedanför ligger en stor flack platå med blockterräng - här snackar vi MÅNGA hektar. Lite slitna tyckte någon att vi skulle lämna ryggorna när toppen var i sikte. Ställer min med orange regnskydd högt på ett block, varpå något urbaniserat smarthuvud säger "Nä, ställ dom bakom så ingen snor dom". Sagt och gjort, trötta hjärnor...
På nervägen letades det i 2 timmar innan vi hittade dom... Småregn, två plusgrader, sent, 2000 möh... jobbigt läge. Gissa om alla stenblock såg likadana ut... :surp:
Kan även nämna att det inte kryllar av ryggsäckstjuvar där uppe i sen september. Typisk storstadsreflektion, för vi hade inte sett en käft på två dagar. Men ett kul minne blev det när man väl tinat upp. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).