mån 21 feb 2022, 14:26#749490
Vilken färg en gräsklippare har spelar ju mindre betydelse enligt mig, Men det som är så tråkigt är att det följer samma mönster som allting annat i den nya "moderna" affärsvärlden. Små starka bolag som har etablerat sig under många år med egna ideér och bra produkter köps upp av jätte koncerner eller investmentbolag. Det går den vägen med det mesta. Det spelar väl ingen roll kanske man kan tycka, men jo det är precis det de gör.
Med stora "drakar" som nästan får monopol så försvinner massa fördelar med att ha flera mindre aktörer som konkurrenter.
Det är lite skrämmande att det är senast i somras som jag tänkte att det var konstigt att Klippo fortfarande finns kvar som ett enskilt märke och inte hamnat i klorna på någon stor konkurrent. Givetvis kommer HQ sänka kvaliteten på "Klippo", alla som har ägt en vet att man i princip har gräsklippare hela livet om man bara sköter om den lite hjälpligt. Vilket man inte kan beskylla HQ gräsklippare för. Att sälja en gräsklippare per hushåll och liv är inte särskilt bra för bokslutsrapporten.
Nu får man väl vårda och vara lite extra rädd om sin röda Klippo då.
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem