Oljebyte + filter motor. Bränslefilter. Sträck på alla remmar (slirade), Nytt batteri.
Utfallet blev.
1: Oljebytet hade man "släppt" i främre kardanskyddet. Hade en 40/50 cm stor oljepöl på golvet när jag parkerat maskinen i maskinhallen eft lev. Tankar om att vevaxeltätningen var kaputt infann sig givetvis "på direkten".
2: Bränslefiltren var aldrig "förfyllda" efter byte, ej heller var systemet luftat så kraftiga missljud fr pumpen uppstod när maskinen levererades. Detta höll på att kosta mig 30k eftersom generalagenten förordade att insprutningspumpen var "kaputt". Bara dra på sig overallen själv och felsöka/fixa problemet.
3. Remmarna blev aldrig bytta el sträckta. Det hade man helt enkelt struntat i trots att det stod med i ordern!!!!.
4: Batteriet. Jodå!,,,,det blev bytt, men fel modell/strl. Det som sitter i nu har man "grävt fram" i all hast på lagret och fixerat med en träbit (1 tums 4). Rena "tattarmonteringen" om ni frågar mig.
Prutade även ner en skopa (några futtiga tusenlappar) i denna 400 000:- affär (fabrikat XYZ) som skulle lev med maskinen och fick naturligtvis hemlevererat den skopan som hade mest "skav/rost" och andra smådefekter i Staffares upplag. OK, om det hade varit en affär på en maskin om 40-50k, men inte på det 10 dubbla.
Kommer aldrig mer att handla ngt på Staffare AB!.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.