Öppna kategorin

Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli!

22 inlägg 7970 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli!

Skogshuggarn  
#494211 Köpt en maskin från Staffare AB med leveransservice enl följande.
Oljebyte + filter motor. Bränslefilter. Sträck på alla remmar (slirade), Nytt batteri.

Utfallet blev.

1: Oljebytet hade man "släppt" i främre kardanskyddet. Hade en 40/50 cm stor oljepöl på golvet när jag parkerat maskinen i maskinhallen eft lev. Tankar om att vevaxeltätningen var kaputt infann sig givetvis "på direkten".

2: Bränslefiltren var aldrig "förfyllda" efter byte, ej heller var systemet luftat så kraftiga missljud fr pumpen uppstod när maskinen levererades. Detta höll på att kosta mig 30k eftersom generalagenten förordade att insprutningspumpen var "kaputt". Bara dra på sig overallen själv och felsöka/fixa problemet.

3. Remmarna blev aldrig bytta el sträckta. Det hade man helt enkelt struntat i trots att det stod med i ordern!!!!.

4: Batteriet. Jodå!,,,,det blev bytt, men fel modell/strl. Det som sitter i nu har man "grävt fram" i all hast på lagret och fixerat med en träbit (1 tums 4). Rena "tattarmonteringen" om ni frågar mig.

Prutade även ner en skopa (några futtiga tusenlappar) i denna 400 000:- affär (fabrikat XYZ) som skulle lev med maskinen och fick naturligtvis hemlevererat den skopan som hade mest "skav/rost" och andra smådefekter i Staffares upplag. OK, om det hade varit en affär på en maskin om 40-50k, men inte på det 10 dubbla.

Kommer aldrig mer att handla ngt på Staffare AB!.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#494218 Tillägg!.

När maskinen levererades så saknades oljepåfyllningslocket (oxå). Det blev skickat (i efterhandf) med brev fr Staffare.(servicemiss - igen!). Maskinen lät illa redan när den rullade fr trailern så visst fanns funderingar om att någon "saboterat" motorn på de div rastplatser som transporten stannat på. ( se missljudet eft servicen på bränslesystemet).

Kan d bli sämre?.

   TS
Avatar Fallback

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

4bikes  
#494221 Levera tilbaka skiten!

Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#494227
4bikes skrev:Levera tilbaka skiten!


Tanken har infunnit sig!. Aldrig upplevt ngt likande under mina 51 år när det gäller omvårdnad om sina kunder el "servicekvalité".

Som sagt!,,,, hade det varit en gammal maskin för 40k så hade jag bara "ryckt på axlarna", men inte för 400k.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Bax  
#494253 Vilket ställe skedde leveransen från?

Avatar Fallback

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

odysses79  
#494255 Låter riktigt illa. Vilken Staffare butik var det?

Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#494263
odysses79 skrev:Låter riktigt illa. Vilken Staffare butik var det?


Håller inne med det - sålänge!.

Hoppas dock att detta inte är nivån på "kvalitetspolicyn" hos Staffare som koncern/"kedja".
Som kund vill man inte heller höra div bortförklaringar när jobbet/jobben är dåligt utfört .

I min värld gör man det "proffsigt"! - eller inte alls.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

halvproffs  
#494265 Som jag känner det så är det bara ett företag i mängden som utför dåliga jobb. Ett stort företag som säljer snökedjor från atv och uppåt i storlek fick jag ringa till många gånger innan jag fick pengarna tillbaka trots att det var dom som gjorde fel. För att inte tala om Canal digital, Viasat tex. Plus alla dessa telefonsäljare. Vore bra om dom kunde lura på våra riksdagsmän kontrakt som är svåra att ta sig ur.Då blev det nog fart på dom med motioner om att det måste vara skriftligt för att vara giltigt kontrakt.

Avatar Fallback

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

husqvarna_med_sthil  
#494267 Ombudsman finns, kanske du kan häva köpet. Jag har dålig koll på vad som krävs men jag tycker definitivt du ska kolla av möjligheterna. Jag tror de är vana att man kommer undan med väldigt mycket pga av de bök det blir för kunden.

Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#494268
husqvarna_med_sthil skrev:Ombudsman finns, kanske du kan häva köpet. Jag har dålig koll på vad som krävs men jag tycker definitivt du ska kolla av möjligheterna. Jag tror de är vana att man kommer undan med väldigt mycket pga av de bök det blir för kunden.


Beslutat mig för att behålla maskinen. Bara att "ta smällen". Det som var åt helskotta har jag till stora delar fixat själv. (Typiskt svenskt,,,eller hur :lol: ).

   TS
Avatar Fallback

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494274 Är de en traktorgrävare?

Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Bax  
#494376 Det jag har haft med Staffare att göra har funkat riktigt bra.

Förstår inte riktigt vitsen med att hänga ut hela firman och inte berätta vilken butik/verkstad det är istället.
Ungefär som att säga ”akta er för Lantmännen Maskin”....

Avatar Fallback

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Chuck Norris  
#494428 Detta fall har uppenbarligen skötts dåligt av nämnd firma. Jag är dock benägen att hålla med föregående talare och det gäller inte bara denna tråden. Det klagas ofta i trådarna på alla möjliga företag som om de vore genomruttna och inkompetenta pga att någon stackars oskyldig skogsägare råkat i konflikt med en maskinförare, virkesköpare, konsult, växeltelefonist etc och detta i företag med hundra- och tusentals anställda.

Avatar Fallback

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

surjämten  
#494429 Å andra sidan.
Är det så illa som det beskrivs förstår jag att man inte bara vill svälja allt o bara gå vidare.
Speciellt om man inte får någon förståelse i butiken.

Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Bax  
#494473 Jovisst.
Men om det nu är Staffare Luleå som dabbat sig, ska jag då akta mig för Staffare Bollnäs?
Och som frågats tidigare, är det en Huddig eller jordbrukstraktor, kan ju ha en viss betydelse det också.
De flesta gör misstag/har måndag ibland, det som visar om det är ett bra företag är om det rättar till sitt misstag utan knussel. Något vi inte av TS inlägg ens vet om Staffare fått chansen att göra.
Om jag blir dåligt behandlad av Lantmännen Maskin i Östersund (vilket jag inte blivit, men dom är närmast mig som exempel) ska jag då varna alla i hela Sverige för att ha med LM att göra?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).