- Frank Zappa
brassel skrev:kopparhultarn skrev:Jag lurar lite på en trådlös styrning av tilt till mitt aggregat,det skulle underlätta mycket.
Det får du utveckla mer om du vill!
Mvh Brassel
stenberg77 skrev:Har en hel del 1:a gallring framför mig. Är det någon som kört S23C stegmatare något än. Hur tycker ni det fungerar rent allmänt? Går det ta omtag om man tappar ett träd eller någon gren krånglar? Går det ta ett liggande vindfälle?
Zalman skrev:Har precis köpt en Naarva S25, metoden vid tex en gran är att gripa tag en bit upp och trycka ner så grenarna
närmast roten skalas bort. Gör man inte detta så kvistas inte första metern.
Finns det knivar som klarar detta på S23C, eller är den så kort att det inte spelar roll?
barkspaden skrev:En kompis köpte nyss en S23c, jibb, rotator, mätsystemet och en gripklo för 142 000 ex moms. Han är helnöjd, men blev besviken att på två dagar hade han lärt sig köra samt fått ihop hela årsveden. Han vill fälla hela dagarna nu
svampbob skrev:barkspaden skrev:En kompis köpte nyss en S23c, jibb, rotator, mätsystemet och en gripklo för 142 000 ex moms. Han är helnöjd, men blev besviken att på två dagar hade han lärt sig köra samt fått ihop hela årsveden. Han vill fälla hela dagarna nu
Vilken maskin har han satt aggregatet på?