/Niklas
anersimyra skrev:Västen funkar helt ok, men bältet " korvar ihop sig " i genomföringen till verktygsfickorna som då hamnar för lågt. Gott om rejäla fickor är ett stort plus. Västen går dessutom göra större genom ett enkelt handgrepp..
Niking skrev:anersimyra skrev:Västen funkar helt ok, men bältet " korvar ihop sig " i genomföringen till verktygsfickorna som då hamnar för lågt. Gott om rejäla fickor är ett stort plus. Västen går dessutom göra större genom ett enkelt handgrepp..
Låter som du skulle föredra ett traditionellt bälte till västen istället för det inbyggda bältet?
/Niklas
anersimyra skrev:Jag använder ett traditionellt bälte utanpå västen, västen använder jag enbart när värmen blir påfrestande. Men jag ska prova att montera ett plast / läderbälte på västen. Med bälte utanpå västen är västen tyvärr något för kort i midjan. Västen har tyvärr inget " skörte " likt en huggarblus.Niking skrev:anersimyra skrev:Västen funkar helt ok, men bältet " korvar ihop sig " i genomföringen till verktygsfickorna som då hamnar för lågt. Gott om rejäla fickor är ett stort plus. Västen går dessutom göra större genom ett enkelt handgrepp..
Låter som du skulle föredra ett traditionellt bälte till västen istället för det inbyggda bältet?
/Niklas
JPW skrev: Och vad är de utfällbara kardborrefästena till för? De kunde gott ha kostat på sig att skicka med ett infoblad och berätta hur västen används....
Niking skrev:Invigde min Erlingsväst XXXL idag medelst 3 timmar gränsröjning. Det var skönt att slippa huggarjackan nu när det är åtminstone lite varmt.
Fickorna var väldigt små, tvingades ha min Oregon 550t i byxorna.
/Niklas
torsten83 skrev:Niking skrev:Invigde min Erlingsväst XXXL idag medelst 3 timmar gränsröjning. Det var skönt att slippa huggarjackan nu när det är åtminstone lite varmt.
Fickorna var väldigt små, tvingades ha min Oregon 550t i byxorna.
/Niklas
Finns den i 3xl?.
Provade den på elmia å då hade de bara 2xl
Satt bra på mig men värre på min bror