lör 18 apr 2015, 10:13#326507
TheJo skrev:svampbob skrev:Nu Har jag missat Houston två år i rad. Förra året blev det fel navigering så jag nöjde mig med san Antonio och Dallas när jag passerade Texas. Två fina städer. I år strök jag längs Texas utkanter.
I år åkte jag i en cirkel motols med start och slut i Chicago. Passerade Kansas och Oklahoma city. Ned till new Orleans' och öster till Mobile upp genom Alabama och Georgia. Vidare till North Carolina och över Appalacherna. Kentucky, Indiana och hem igen.
Hur länge ska du bila runt?
Låter som trevliga turer
Fint uppe kring Chicago. Var där och i Milwaukee förra året.
Har inte bestämt så mycket än. Men kommer bli en vecka i Tampa/Florida skulle jag tro.
Så för att hinna med det jag vill så måste det nog bli närmare tre veckor.
Men nu när dollarn har gått upp, så är det ju tyvärr inte lika fördelaktigt längre.
Nog blir man ju sugen på en USA-resa igen när man läser om detta.
Åker man till Tampa FL så passerar man Ocala Drag Racing Museum, helt klart värt en koll.
Cape Canaveral är ju inom räckvidd, ett must see förstås och även Daytona Speedway
samt Old Town i Kissimmee Orlando mm mm, hoff nu får man resfeber.
Dagens budget tips, kolla med de lokala dragracarna var närmaste strip är och vilka kvällar
i veckan de kör, alltid skoj med lukten av bränt gummi och ljudet av varvande motorer, i Orlando
körde de onsdagar, fredagar och lördagar och särskilt kul var det att se fullsize pickisar mot japanska sportbilar.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.