Socialt (mer om oss)

Senaste resan jag gjorde

58 inlägg 24411 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Senaste resan jag gjorde

Fredrik Reuter  
#326308 Vad tror ni om en tråd där vi kan fylla på de senaste resorna vi gjort?
Korta som långa resor, alla är välkomna!
Och är det en intressant resa så utesluter inte det ändå inte att man kan vidareutveckla i en egen tråd eller bloggen.

Vad tror ni om detta?

Jag kan smygbörja lite.
Åker till Sunne imorgon över dagen. Ska kolla närmare på kranspetsstyrning på en skotare som finns på skogsskolan Södra Viken är det tänkt.




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

Vardon  
#326346 Jag sitter i bilen med två vänner på väg mot Tyskland för att ha en liten helg och kanske köpa alkoholhaltiga drycker.

Kaffemaskinen som nyss varit på reparation verkar vara havererad. Än hinner det gå sämre....

Avatar Fallback

Re: Senaste resan jag gjorde

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#326359 Var på Kap Verde i December, lång resa men kan verkligen rekommendera det om man vill ha lugn o ro, inte exploaterat ännu som Thailand etc.
Vita stränder och inget regn, förhållandevis varmt vatten :lol:

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

svampbob  
#326381 För snart en vecka sedan kom jag tillbaka efter att i knappt tre veckor ha bilat runt i USA. Soppan var billig och de 600 svenska milen som jag körde kostade ca 6000 kr för bilhyra och bränsle. Försök slå det i Sverige.

Avatar Fallback

Re: Senaste resan jag gjorde

TheJo  
#326389
svampbob skrev:För snart en vecka sedan kom jag tillbaka efter att i knappt tre veckor ha bilat runt i USA. Soppan var billig och de 600 svenska milen som jag körde kostade ca 6000 kr för bilhyra och bränsle. Försök slå det i Sverige.


Trevligt :)
Vilka delar betade du av?

Själv längtar jag till hösten när jag ska bila runt i sydöstra delarna.
Flyger till Houston, med mål Florida/Tampa.

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

svampbob  
#326470
TheJo skrev:
svampbob skrev:För snart en vecka sedan kom jag tillbaka efter att i knappt tre veckor ha bilat runt i USA. Soppan var billig och de 600 svenska milen som jag körde kostade ca 6000 kr för bilhyra och bränsle. Försök slå det i Sverige.


Trevligt :)
Vilka delar betade du av?

Själv längtar jag till hösten när jag ska bila runt i sydöstra delarna.
Flyger till Houston, med mål Florida/Tampa.


Nu Har jag missat Houston två år i rad. Förra året blev det fel navigering så jag nöjde mig med san Antonio och Dallas när jag passerade Texas. Två fina städer. I år strök jag längs Texas utkanter.
I år åkte jag i en cirkel motols med start och slut i Chicago. Passerade Kansas och Oklahoma city. Ned till new Orleans' och öster till Mobile upp genom Alabama och Georgia. Vidare till North Carolina och över Appalacherna. Kentucky, Indiana och hem igen.

Hur länge ska du bila runt?

Avatar Fallback

Re: Senaste resan jag gjorde

TheJo  
#326476
svampbob skrev:Nu Har jag missat Houston två år i rad. Förra året blev det fel navigering så jag nöjde mig med san Antonio och Dallas när jag passerade Texas. Två fina städer. I år strök jag längs Texas utkanter.
I år åkte jag i en cirkel motols med start och slut i Chicago. Passerade Kansas och Oklahoma city. Ned till new Orleans' och öster till Mobile upp genom Alabama och Georgia. Vidare till North Carolina och över Appalacherna. Kentucky, Indiana och hem igen.

Hur länge ska du bila runt?


Låter som trevliga turer :)
Fint uppe kring Chicago. Var där och i Milwaukee förra året.

Har inte bestämt så mycket än. Men kommer bli en vecka i Tampa/Florida skulle jag tro.
Så för att hinna med det jag vill så måste det nog bli närmare tre veckor.

Men nu när dollarn har gått upp, så är det ju tyvärr inte lika fördelaktigt längre.

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

svampbob  
#326498 Det känns inte så farligt med den dyrare dollarn. Soppan har blivit billigare så man får igen lite där.
Jag har varit tre gånger till Florida och gillar The keys men det räcker med ley Largo det blir inte bättre än det. Ånda ut till key west är det väldigt långt.

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#326507
TheJo skrev:
svampbob skrev:Nu Har jag missat Houston två år i rad. Förra året blev det fel navigering så jag nöjde mig med san Antonio och Dallas när jag passerade Texas. Två fina städer. I år strök jag längs Texas utkanter.
I år åkte jag i en cirkel motols med start och slut i Chicago. Passerade Kansas och Oklahoma city. Ned till new Orleans' och öster till Mobile upp genom Alabama och Georgia. Vidare till North Carolina och över Appalacherna. Kentucky, Indiana och hem igen.

Hur länge ska du bila runt?


Låter som trevliga turer :)
Fint uppe kring Chicago. Var där och i Milwaukee förra året.

Har inte bestämt så mycket än. Men kommer bli en vecka i Tampa/Florida skulle jag tro.
Så för att hinna med det jag vill så måste det nog bli närmare tre veckor.

Men nu när dollarn har gått upp, så är det ju tyvärr inte lika fördelaktigt längre.

Nog blir man ju sugen på en USA-resa igen när man läser om detta.
Åker man till Tampa FL så passerar man Ocala Drag Racing Museum, helt klart värt en koll.
Cape Canaveral är ju inom räckvidd, ett must see förstås och även Daytona Speedway
samt Old Town i Kissimmee Orlando mm mm, hoff nu får man resfeber.
Dagens budget tips, kolla med de lokala dragracarna var närmaste strip är och vilka kvällar
i veckan de kör, alltid skoj med lukten av bränt gummi och ljudet av varvande motorer, i Orlando
körde de onsdagar, fredagar och lördagar och särskilt kul var det att se fullsize pickisar mot japanska sportbilar.

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

Fredrik Reuter  
#327378 Hej,
Fyller på med en kortresa till.
Idag var jag till Stange utanför Hamar i Norge och tittade på en Komatsuvisning där.
Resan gick över Arvika, Charlottenberg, Kongsvinger, Skarnes, Sand och Stange.

Rapport från visningen kommer i annan tråd!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

Vardon  
#327379 Lika bra att låta gamla inneboende och nya gäster från senaste resan packa in sig i Gästrummet. Tyskland var senaste resmålet ja...

Man behöver inte överdriva, men det är roligare så...


Men finns mer i Tyskland kanske de Nordligare skribenterna känner igen sig:

Miniatyr Land Hamburg, Kiruna

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

sundelius  
#327394 Jävlar Vardon, jag kommer över på ett glas :grin:

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327497 Lokala tyska produkter :shock:

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#337857 Jag får väll skriva om in MC tur som var slut i gårkväll. Började för två veckor sedan från Blekinge till Falun, körde runt Sljan och besökte Bäckman på utställnings Malung. Vidare till Trollstigen i Norge och vidare till Sellbu där vi våldgästade en Motorsågssamlare några nätter. Vidare tillbaka till Sverige och upp till Haparanda sen ner på östra sidan bottenviken till Vasa. Där våldgästade några vänner vi träffade för några år sedan som sade att dom hade ett gästrum som var ledigt. (Säg aldrig det om man inte menar det) där var vi välkomna och det var svårt att åka vidare. Sen åkte vi till Åbo,tog färjan över till Stockholm som vi lade helgen i. På måndagen åkte vi hem. Mätaren stod på 444 mil, ingen dag utan regn men med bra kläder så har vi alltid varit torra. Tempen har varierat mellan 2+ och 22+

Användarvisningsbild

Re: Senaste resan jag gjorde

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379181 Kom hem igår från en resa till Mosambiq och Syd Afrika där vi besökte Krygerparken där vi såg många olika djur och fåglar. Vi var även fem dagar i Bilene och badade. Besökte vänner som bor i Maputo

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).