lör 30 nov 2024, 10:53#863408
Jag tror nog att många människor börjar undra över er som kämpar för att få kalhugga genom att avfärda verkligheten som jag visar upp, men ni är egentligen inte alls så ovanliga, ni bräker mitt i fårskocken och resten av den är tysta och därmed håller dom med er.
Om ni tror det är något bra, så glöm det, även ni tysta, det är bara ni själva som blir lidande av att inte ta till er sanningen.
Tyvärr så blir alla människor i Sverige lidande av att ni villigt sopar igen spåren likt Skogstaxeringen, som just nu sitter och funderar på nästa ändring av redovisningen, väldigt korkat, då sanningen kommer allt närmare.
Det var många som glatt debatterade med mig för några år sen, men ju mer det gått upp för dom hur rätt jag har, så har de droppat av.
De flesta tycker jag tjatar, det spelar ingen roll hur många nya aspekter som jag tar upp, allt som har med kalhyggets uselhet att göra är för dom TJAT.
Jo, men det tycker barn om vuxna, och så har det alltid varit, barn har inget ansvar, och bör få ha sin barndom skyddad, för när man blir vuxen så får man mer än nog av ansvar.
Men ni är väl inte barn, och borde kunna ta till er verkligheten lite mer ansvarsfullt än ni visar upp.
I dag ska jag titta på FÖRÄDLINGEN, den är på en otroligt låg nivå i Sverige, ingenting har hänt på de 60 år som den storskaliga skövlingen började, ja att limma ihop skitvirket till nån stabilare kanske någon tycker är en innovation, men inte jag, men vad ska man göra när man inte längre har träd så stora att de kan sågas till en bjälke, att bygga klensågverk kan ju tyckas vara smart, men nää, det man trodde när man la 20 miljarder på detta de senaste 6-7 åren var ju att man skulle kunna köpa ren massaved och såga, men det blev ju en jävla flopp när massaveden I DAG kostar mer än timmret gjorde för 3 år sen.
Jag gör möbler av sånt som flisas i vår idiotindustri, men det lär nog ta några år innan det blir en självklarhet, 250 kraftvärmeverk ska ju ha sitt av våra arma plantager, och det är ju pinsamt att titta på alla dårar som springer runt med sina hittepån, ja det är verkligen ett daghem.
Ingen skulle bli förvånad om Sveaskog köpte upp äppelodlingarna på Österlen och avverkade nästa höst för att kunna leverera till värmeverken de har kontrakt med, varför hösten tänker nån, jo då kan de ju göra affär på äpplena oxå, skulle antagligen få applåder från er som bräker i fårskocken.
Inga kommentarer från er om att vi plockade ut 1,5 kubik om året i 100 år (1850-1950) uppe i älvdalarna i Norrland, jag tyckte det var bra, ni tyckte det var dåligt, vad säger det om er?
I dag så plockas mindre än en kubik ut varje år på dubbla skogsytan, det är nämligen så att dessa 1,5 kubik togs ut efter de befolkade älvarna med fäbodar längre upp, och här var oxå skogsbeten åkrar ängar hagmarker och myrar, och de försörjde 90 % av befolkningen här, så när jag läser i de hyllmeter som scannats in från 100 år gamla skogstaxeringar så ser jag att motsvarar ett HÅLLBART skogsbruk med blädning i 150 år, INTE som skogsindustrins dårar lyckats lura er att tro, "skräpskogar, gröna lögner bla bla".
Faktum var att fram till 1960 så sköttes Sveriges skogar på ett hållbart sätt, alltså tvärt emot vad ni fått veta, Jag tillbringade mina sommarlov i Värmland, Ransäter, och där efter Klarälven började den nya idiotepoken visa sig på 60 talet, det var omöjligt att ro över älven under långa tider då skövlingarna ökade år för år, fortfarande fans massor av Ål, Öring och annan fisk i älven, men det blev allt grumligare vatten från det organiska materialet som sköljdes ut till slut fram på 80 talet var älven totalt förstörd och man ville knappt bada i den längre, Ål och Öring var borta.
På slutet av 90 talet, ni vet när man i decennier hade avverkat 6-10 kubik/år efter dessa älvdalar (vilket slutade med att man nu avverkar MINDRE än 1kubik i Norrland och 3kubik i Värmland) jo då var man så kaxiga i skogsindustrin och hade fått smak på att skövla, man inbillade sig att kalhyggena skulle börja leverera snart!!!! men man skulle erövra världen med sitt skitskogsbruk Stora Enso som just bildats åkte över till Kanada och köpte pappersbruk, i en stad tog dom över som en jävla rövarliga, när de köpte pappersbruket följde arbetarbostäder och tom ett hotell med i köpet, på hotellet, träffades man första dagen efter köpet, söp och skrävlade och skulle ta sig en bastu ett på natten, men den funkade inte så ut i receptionen "nu jävlar fixar du bastun" gapade man och en elektriker fick kliva upp ur sängen och fixa den mitt i natten, det var Svensk skogsindustri som hälsade på sina slavar i det nya landet.
Dealen med provinsen var att leasa skog och plocka ut 1,5 kubik på 6 i bonitetsmarker, det tog ett år så hade man hotat (vi stänger hela jävla stan och alla blir arbetslösa om vi inte får som vi vil) ltill sig ett nytt avtal där 3% av tillväxten fick avverkas, inte så svårt när 80% av stadens innevånare var helt beroende av pappersbruket.
Men sen fick man nog i staden och slängde ut Stora Enso med arselet före, 100 miljarder förlorades, och orsaken då?
Jo man ville höja uttaget och köra den Svenska Modellen.
Ni tycker jag är otrevlig när jag kallar Svensk skogsindustri för DÅRAR, men det är för lindrigt, just nu har stora 200 pågående rättegångar i Brasilien, flera med mord inblandade, så nä man kan inte fördöma dessa pajaser nog.
Allt berättat för mig av folk som var på plats.