Bosse1 skrev:Hmm,är det här en såndär.
Det är en sådan där grönpyrola. Ingen riktig signal att men vi ser på viss kontinuitet och kalk i marken
Amatörhuggare 62 skrev:Williamm skrev:svampbob skrev:
Helt rätt. Jag tycker att det är lite konstigt att den saknar kastskydd.
Troligtvis är kedjan inte så kastbenägen då den har typ slipstenar den sågar med.
Men det kan nog, bli allvarliga skador ändå. Var en otäck maskin🫣
Bax skrev:svampbob skrev:Jag är helt säker på att jag inte hade tagit på mig den här skotningen och ändå står jag här en söndag.
Ja det händer lite väl ofta att man hör sin mun säga ”Javisst”, fast hjärnan helt klart säger ”Nej tack” 🫣
kärrabol skrev:
Här har vi byns huliganer. Tar allt som ligger på altanerna. Stövlar,skor golfbollar ljusslingor och dörrmattor
Boman skrev:Gjorde en avverkning för 3 veckor sedan. Du när det blåste i torsdags natt så la sig 70% an fröträden som vi sparade. Det är inte den enklaste körningen ute på hygget det är ganska kletigt där skotaren gått fram. Fick lasta av 2 gånger för att komma loss. Men vilken fin dag!
svampbob skrev:Boman skrev:Gjorde en avverkning för 3 veckor sedan. Du när det blåste i torsdags natt så la sig 70% an fröträden som vi sparade. Det är inte den enklaste körningen ute på hygget det är ganska kletigt där skotaren gått fram. Fick lasta av 2 gånger för att komma loss. Men vilken fin dag!
Inga kedjor och ingen drivning på vagnen och du vågade dig ändå ut i blötan.
Själv har jag helt slutat att chansa. Skördaren och skotaren har minst kedjor fram.
Det ser ut som att du fortfarande har hyfsat med frötallar. Kommer att helt förlita dig på självsådd eller blir det även plantor på hygget?