Motorsåg och handhållet

Åsikter om smala kedjor?

17 inlägg 4083 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Åsikter om smala kedjor?

JANERIKA  
#856026 Hej
Ang Husqvarna sågar
Jag har en reparatör som fixar mina sågar då min tid är begränsad.Men man undrar ju om Husqvarna testar sina sågar .Det finns ju en del som retat en genom åren.Tex det här att man måste skruva upp korken till bränslepåfyllningen / olja med nyckel.Sen har vi Husqvarnas dunkar som är svåra att hälla ur .En annan sak på deras röjs / motorsågar är den dumma handpumpen till bränslet.Den brukar bli trasig och dra tjuvluft .Den fanns inte på de äldre modellerna .Man undrar om den är till för att få sälja mer reservdelar / öka service timmarna 😀 ?
Mvh

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Åsikter om smala kedjor?

anersimyra  
JANERIKA skrev:Hej
Ang Husqvarna sågar
Jag har en reparatör som fixar mina sågar då min tid är begränsad.Men man undrar ju om Husqvarna testar sina sågar .Det finns ju en del som retat en genom åren.Tex det här att man måste skruva upp korken till bränslepåfyllningen / olja med nyckel.Sen har vi Husqvarnas dunkar som är svåra att hälla ur .En annan sak på deras röjs / motorsågar är den dumma handpumpen till bränslet.Den brukar bli trasig och dra tjuvluft .Den fanns inte på de äldre modellerna .Man undrar om den är till för att få sälja mer reservdelar / öka service timmarna 😀 ?
Mvh

Jag vet inte vilka sågmodeller du har men möjligheten att öppna locken utan verktyg har vi haft de senaste femtio sextio åren. Vad gäller primerblåsan som jag själv aldrig använder så brukar förstås mössen gilla att äta upp dem men i övrigt så håller de bra..🙂

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).