hfab skrev:Just MF 35 Grålle har ju den egenheten att inte existera, vilket skulle kunna innebära att allt är en illusion.
Orsa skrev:Naturligtvis kan det inte vara rätt timing, bra gnista och kompression och bensinblandning i den cylinder som inte går bra. Har du kollat kompressionen på cylindern? Den tycks ju vara otät i ventilerna om jag förstår dig rätt. Topplockspackning?
Linus englin skrev:hfab skrev:Just MF 35 Grålle har ju den egenheten att inte existera, vilket skulle kunna innebära att allt är en illusion.
Rätt säker på att dom fins
Linus englin skrev:Tror inte det spelar någon roll. Det är en gammal mf med samma motor som en te20.
alias skrev:Linus englin skrev:hfab skrev:Just MF 35 Grålle har ju den egenheten att inte existera, vilket skulle kunna innebära att allt är en illusion.
Rätt säker på att dom fins
Är ingen MF-kännare, men jag har alltid trott att "Grållen" avsåg modell TE20 och att modell 35 gick under epitetet "Guldkalven".
MVH
Alias
Linus englin skrev:Hej hej! Jag har lite små problem med grolen och söker hjälp. Så den har stått under tak i 23 år och jag drog ut den I början av sommarn och började renovera. Köpte nytt tändsystem avgasystem bromsar och ett par packningar och så klart oljan och filter. Men när jag tittat in i tändstifts hålen ser jag att avgasventilen på fyran är fast öppen så då blir jag tvungen att dra av topplocket vilket jag inte ville göra. Rengör allt och får det att se nytt ut. Men en dålig sak jag upptäcker när jag får lös ventilen är att sätena är väldigt slitna och läcker på varenda en. Men det skiter jag i att fixa för dom funkar. Så jag Sätter ihop allting och den starta direkt efter jag snurrat lite på fördelarna och hör att den puttrar och hackar lite på högre var och då tar jag ut stiften och ser direkt att 3an är död. Den har bra gnista rätt timing kompresation och får bensin så jag har ingen aning om vad det kan vara då. Har ni några förslag?
Orsa skrev:3bar är kanske lite blekt. 2-3 gånger högre hade inte gjort saken sämre. Vad har du i samtliga andra burkar då?
Det kan väl vara roligt ta av toppen och lägga den upp-och-ner i helgen och lägga lite T-röd på ventilerna så ser man hur fort eller sakta det skvalar förbi vilken. Eller kanske slipa allihopa. Jag skulle satsa en krona på att det blir bättre sen.