Motorsåg och handhållet

Känt fel stoppknappen Husqvarnas sågar.

102 inlägg 10166 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Känt fel stoppknappen Husqvarnas sågar.

anersimyra  
HannuRöj skrev:😉
Frågade du om det går att betala klingorna då du hämtar sågen 😤 ?

Jag hade faktiskt tänkt be om att få klingorna uppsatta på samma faktura som för sågen. Men självklart så hade de inga klingor hemma så ”den gubben gick inte.”..🤥

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Odalbonden  
anersimyra skrev:

Jag hade faktiskt tänkt be om att få klingorna uppsatta på samma faktura som för sågen. Men självklart så hade de inga klingor hemma så ”den gubben gick inte.”..🤥

Utanför ämnet iofs,men frågar ändå. På gamla 550in finns det en plugg till dekompen (har beställt en sådan) Är det att rekommendera i stället för ventilen? Beställde även det gula luftfiltret (satt ett svart på) Är det gula tätare? Fanns även orange.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Odalbonden skrev:
anersimyra skrev:

Utanför ämnet iofs,men frågar ändå. På gamla 550in finns det en plugg till dekompen (har beställt en sådan) Är det att rekommendera i stället för ventilen? Beställde även det gula luftfiltret (satt ett svart på) Är det gula tätare? Fanns även orange.

Dekompventilen är ett helt onödigt tillbehör till en såpass liten såg som en 550 så det är bara att plugga..🙂👍och jag vill minnas att det tätaste filtret var just det gula.

TS
Användarvisningsbild

Odalbonden  
anersimyra skrev:
Odalbonden skrev:
anersimyra skrev:

Dekompventilen är ett helt onödigt tillbehör till en såpass liten såg som en 550 så det är bara att plugga..🙂👍och jag vill minnas att det tätaste filtret var just det gula.

Håller med! Aldrig tryckt ner den. Därför det inte är läckage kring om den kanske iofs.

Användarvisningsbild

Björn T  
#837294 Gula filtret är på 44 micron och svarta är på 80 micron. Så svart är tätast.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
Björn T skrev:Gula filtret är på 44 micron och svarta är på 80 micron. Så svart är tätast.

Säker på det? Trodde högre tal=större porer.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Odalbonden skrev:
Björn T skrev:Gula filtret är på 44 micron och svarta är på 80 micron. Så svart är tätast.

Säker på det? Trodde högre tal=större porer.

Ett filter på t.ex 30ùm släpper igenom partiklar mindre än 30ùm och ett filter med tätheten 60ùm släpper igenom partiklar mindre än 60ùm.

TS
Användarvisningsbild

Odalbonden  
#853458 Ska den fjädrande pinnen ligga över eller under spjällarmen? 550 xpg 2012.Blev fundersam då den på mk2 550 ligger under.Bild choke läge och on läge.Hade en reserv choke.Lite omgjord verkar det som.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
#853570 Ingen som vet?Hittar inga bra sprängskisser.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Odalbonden skrev:Ingen som vet?Hittar inga bra sprängskisser.

Den ska vara orienterad enligt bild..🙂👍

TS
Användarvisningsbild

Odalbonden  
anersimyra skrev:
Odalbonden skrev:Ingen som vet?Hittar inga bra sprängskisser.

Den ska vara orienterad enligt bild..🙂👍

Okej,ja choke,start,stopp fungerar som det är nu.Är väl ändrat något på mk2,för där är den under spjället.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
#855565 Nu blev det bra, med nya choken.Var ju borta en bit av pinnen på den gamla...

Annons:
FTG skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).