ons 24 jul 2024, 15:28#850707
OK, signal för att pålasta pumpen från stand-by tryck till maxtryck kan komma från tre olika förbrukares riktningsvntiler.
Grön ledning ger signal från kranventilen
Orange ledning ger signal från bromsventilen
Antar att
Lila ledning ger signal från ratt styrventilen.
Posta skarp bild på resten av hydraulschemat plus positionsförteckning!1. Börja med att lossa och plugga den blå ledningen på tryckkompensatorn. Om ledningen är trycksatt så kommer det att spruta olja.
Om pumpen nu går ner på stand-by tryck så måste vi undersöka varifrån trycksignalen kommer.
2. Lossa och plugga den gröna ledningen vid skyttel ventil 1. Om pumpen nu går ner på stand-by tryck så måste vi undersöka vad i kranventilen som orsakar trycksignalen. Om pumpen inte går ner i stan-by tryck så fortsätter du med punkt 3
3. Lossa och plugga orange ledning vid skyttelventil 2. Om pumpen nu går ner på stand-by tryck så måste vi undersöka vad i bromsventilen som orsakar trycksignalen. Om pumpen inte går ner i stan-by tryck så fortsätter du med punkt 4
4. Lossa och plugga lila ledning vid skyttelventil 2. Om pumpen nu går ner på stand-by tryck så måste vi undersöka vad istyrventilen som orsakar trycksignalen. Om pumpen inte går ner i stand-by tryck så har vi dragit fel slutsats i någon av punkterna 1, 2, och 3
1721831175_valmet_860_stand_by_tryck.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A