gnisten83 skrev:Måste vara dagens eller veckans prestation att hålla mej stilla hela dagarna efter en operation för att näthinnan lossat lite 😮
Då får du krya på dej. Perfekt att sitta nån timme framför skogsforumet!
gnisten83 skrev:Måste vara dagens eller veckans prestation att hålla mej stilla hela dagarna efter en operation för att näthinnan lossat lite 😮
Vedmaskin skrev:Har länge tänkt att jag ska hugga träden på toppen. Så man kan fortsätta o gräva sig in.
Så det fick bli att syrfälla. 😀
Kunde tagit lite till. Men det ska ju huggas upp o få ut det också.🙈
alias skrev:Vedmaskin skrev:Har länge tänkt att jag ska hugga träden på toppen. Så man kan fortsätta o gräva sig in.
Så det fick bli att syrfälla. 😀
Kunde tagit lite till. Men det ska ju huggas upp o få ut det också.🙈
Jag tänkte tvärt om; Hade du fortsatt att gräva dig in i slänten så hade du inte behövt vidta någon åtgärd alls för att få omkull träden ovanför... 😉
Borde väl funka att låta träden ligga okvistade ett tag så att bladen drar ur merparten av saven ur träden, för att sen randbarka dem lite lätt vid kvistningen?
MVH
Alias
jannee skrev:Nu har grabben kommit hem efter att slagit 2;a skörden.
Förhoppningsvis slipper vi regn de närmaste dagarna.
Med "rätt" väder kan vi nog börja köra in på onsdag.
jannee skrev:Nu är sista lasset av 2:a skörden på skullen.
Ej heller inget regn denna omgång.
I mängd ca 80 % av 1:a skörden
Har nog ALDRIG haft så mycket hö under tak så långt tillbaka som jag minns - inte ens morfar hade någonsin så mycket hö inne.
När det gäller växtlighet har väl aldrig något år varit lika gynnsamt som just 2024 - finns absolut INGET att klaga på. 😀 👍
lite off.
Jag är nog lite orättvis mot morfar, han hade alltid säd på några skiften, vilket jag inta har.