tis 25 jun 2024, 20:52#848052
OleTHofstad skrev:Hei igjen.
Min Valmet er som den øverste bildet. Altså blir det VOAC F150, som skiltet viser.
Parker F150CP om man ska vara korrekt. Att det är en Parker ventil vilket verifierar att maskinen är från 1996 eller senare.
Men det är förbryllande att F150 ventilen har förstyrventiler liknande dem på HV09.
Det finns ingen specific dokumentation för Parker F150 men i dokumentationen för Parker F130 (
LÄNK till PDF) nämns flöden för F150. Dock är den dokumentatione tryck 2011. Det är möjligt att denna F150 du har använde HV09 förstyrventil design
Som du ser har F130 helt andra förstyrventiler så en senare version av F150 kan då vara byggd på F130 konceptet.
$matches[2]
$matches[2]
$matches[2]
Jag tycker du ska kontakta Komatsu (tidigare Valmet) för att få fram mera detaljerad info om din "F150 CP" ventil.
Om du kontakar Parker i Borås Sverige med bild på typskylten (med tydliga kod-siffror) så kanske också de kan ge dig mera info
I F130 broschyren hittar jag gaveln med tryckreduceringsventilen och filtret
Om tryckreduceringsventilen hänger så finns det en säkerhets tryckbegränsningsventil innanför som ska hålla trycket nere
Om du kan identifiera din F150 gavel att likna F130 gaveln på min bild då har du tryckreduceringsventilen inuti gaveln
1719345120_gavel_f130.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A