Den enklaste me hydrostat tror ja.
Finns i Huskvarna version ochså å är väl i princip samma
Råkade ju nu ut för att motorn stannar när man lägger ut bromsen.
Ska den ju om ingen sitter på stolen så den första felsökningen blev ju å bygla stolsbeytaren .
Icke sa Nicke att de hjälpte då tänkte ja att de va nåt relä i olag men de sitter de inga.
Ja naturligtvis mer än startmotor reläet förståss.
Eftersom ja alldrig fifflat me sånt här förut så tänkte ja att de borde gå å tjuvkoppla till motorn men de verkar som att ja är oförmögen att begripa hur de fungerar.
På. Bilden syns kablaget till motorn.
Den svarta är jord och den röda verkar va laddning till batteri.
Den gula går till nåt som sitter under förgasaren.
Sannolikt en magnetventil som stänger bränsle tror jag.
Maskinen starta helt okej å går men när man släpper bromsen så försvinner spänning på den gula.
Ja provade å klippa den gula å mata direkt från batteriet men samma fenomen händer ändå när man släpper bromsen.
Till saken hör ochså att batterispänningen är 13v oavsett om maskinen är igång eller inte.
Laddar troligtvis inte.
Spänningen från den röda kabeln pendlar mellan 9 å 10 volt.
Finns de nån som kan hur de här funkar?
Edit:
Motorn är ju en Briggs å straton 14.5
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto