ons 22 nov 2023, 10:15#819248
Bert1 skrev:Brukar knappt märkas när man vrider om utan det är kontaktytorna inne i som blir brända så det blir dålig kontakt
Enklast sätt och kolla är att ta en startkabel och koppla förbi HB
Lite uppdatering.
Stoppade i en bricka bakom "nyckeln" till huvudbrytaren så den pressade hårdare sen fungerade den igen, i ca en månad. Var då övertygad om att det var brytaren som gett upp helt, bytte den men hjälpte inte.
Gjorde rent all kontaktytor jag kom åt, vid startmotorn, huvudbrytaren, jordpunkt i chassit, polskor men inget som hjälpte.
Var helt inne på att den får för lite ström/dålig kontakt vid start men testade iallafall att lägga plus direkt på solenoiden, snabbt test och då startade den direkt. Så jag satte in en provisorisk knapp avsäkrad direkt från batteriet till solenoiden, och nu startar den varje gång.
Så då tänkte jag göra rent kontaktytorna vid tändningslåset, men hur kommer jag åt det? Jag har tillslut fått bort den svarta plasten som sitter som skydd mellan säkringar och rattstång m.m. efter att jag fått bort vänstra delen av konsolen, men jag kommer fortfarande inte åt tändninglåset underifrån.
Verkar som man måste bort med högra delen av konsolen med lastarspaken för att kunna få bort tändningslåset? Eller finns det något relä man kommer åt enklare som jag kan göra rent kontaktytorna på först?
/Robin
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto