tallen100 skrev:isteskog skrev:Typografus gör snabba bedömningar om de som skriver i tråden tycker jag, börjar närma sig lite löjeväckande beteende 👎
Det "uffar" på, snart finns det väl en för varje kategori 👎
typograpus skrev:"Vem har påstått att fullskiktad granskog generellt skulle vara bättre för biologisk mångfald eller produktion? Det skulle väl vara miljörörelsen i så fall."
Varför i allsindar forskar du om det då om det varken är produktivt eller ger biologisk mångfald???
typograpus skrev:Inte jag som började med att vi skrev om saker som vi inte hade kunskap om eller "jag kan uppenbarligen mer o skog än dig..."
Om han är så kunnig undrar jag uppriktigt varför han jobbar med det han gör och forskar mom det han gör.
Det är så klart mycket lättare att hålla med någon som man delar åsikter och värderingar med än att ta till sig nya fakta.
typograpus skrev:Har sett en del inlägg om betande nöt, och ja det är ju inte så dumt i Sverige. Sen om det är bra för hälsan att trycka i sig 80 + kg kött per år får ni väl uppleva... Har inte sett några svar kring gris, kyckling/höns/äggproduktion eller fått några argument mot det jag har sagt i övrigt...
Nyborg skrev:typograpus skrev:Inte jag som började med att vi skrev om saker som vi inte hade kunskap om eller "jag kan uppenbarligen mer o skog än dig..."
Om han är så kunnig undrar jag uppriktigt varför han jobbar med det han gör och forskar mom det han gör.
Det är så klart mycket lättare att hålla med någon som man delar åsikter och värderingar med än att ta till sig nya fakta.
Vad forskar du om då? Lars skriver inte nåt om han inte har belägg för det. Det tillför verkligen något till diskussionerna i forumet! Du får väl också hänvisa till källor för dina påståenden om du vill verka seriös.
typograpus skrev:Nyborg skrev:typograpus skrev:Inte jag som började med att vi skrev om saker som vi inte hade kunskap om eller "jag kan uppenbarligen mer o skog än dig..."
Vad forskar du om då? Lars skriver inte nåt om han inte har belägg för det. Det tillför verkligen något till diskussionerna i forumet! Du får väl också hänvisa till källor för dina påståenden om du vill verka seriös.
Lars har bland annat skrivit att det är fler näringsämnen än b12 som inte finns i grönsaker, så man måste äta tillskott. Helt enkelt inte sant, även om ni skulle vilja att det var så.
typograpus skrev:Precis vad som är min poäng, de flesta är fast i sina normer och värderingar, det jag gör är att ifrågasätta, eftersom mycket uppenbarligen är fel
r93 skrev:typograpus skrev:Nyborg skrev:typograpus skrev:Inte jag som började med att vi skrev om saker som vi inte hade kunskap om eller "jag kan uppenbarligen mer o skog än dig..."
Lars har bland annat skrivit att det är fler näringsämnen än b12 som inte finns i grönsaker, så man måste äta tillskott. Helt enkelt inte sant, även om ni skulle vilja att det var så.
Vitamin D3
r93 skrev:typograpus skrev:Har sett en del inlägg om betande nöt, och ja det är ju inte så dumt i Sverige. Sen om det är bra för hälsan att trycka i sig 80 + kg kött per år får ni väl uppleva... Har inte sett några svar kring gris, kyckling/höns/äggproduktion eller fått några argument mot det jag har sagt i övrigt...
Frågan är hur man mäter hälsa, men om vi tittar på medellivslängden i världen så har vi den här:
https://medellivslängd.se/amp/medellivslaengd-vaerlden/
Schweiz, Japan, Australien topp tre, Sverige på
Tionde plats.
Kikar vi sedan på köttkonsumtionen så hamnar Australien på andra plats efter USA, så Australien äter näst mest kött i världen och lever tredje längst.
Tittar man på detta så, ju mer köttkonsumtion, ju högre medellivslängd.