Socialt (mer om oss)

Bilburna gäster- eller hur vi sitter fast i en rödgrön röra

8 inlägg 2497 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bilburna gäster- eller hur vi sitter fast i en rödgrön röra

Kälarn  
#804595 Midsommar och jag hälsar på kompis i Stockholm . En kompis till mig med sambo kommer från Västergötland och ska bo över natten . Plötsligt börjar vi fundera på var de ska parkera.

Det visar sig att det är totalt omöjligt i Stockholmsförorten att parkera över natten. Blöt i svett springer jag runt och letar. Antingen 4 timmars parkering med p-snurra i vindrutan, men det funkar ju inte att byta plats var 4e timme med ett antal bers innanför västen. Eller så är det parkering...men INTE mellan kl 02 och 05. För de är vid en pendelstation och tänkta bara för pendlare. Dessutom är det svårupptäckta kryptiska datumparkeringsskyltar nånstans hävdas det, och det förväntas att du förstår på vilken sida av en gata du parkerar beroende på dag och tid. OM gatan skulle vara tillåten för parkering...men hittar ingen sån gata.

Va f.....n är detta ? Jag längtar hem till byn.

Ett grönt felriktat dumt tänk kanske som kommer från det stora läskiga miljöspöket ?

Tanken är kanske att vi alla som gästar Stockholm åker buss, pendel och elcykel med låda. Och luktar på den friska luften som inte förorenas av bilar med gäster från Västergötland?

Sorry om någon tar illa vid sig, men jag tror att den rödgröna röran som vi levt med kommer att ta år att tvätta bort.

TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bilburna gäster- eller hur vi sitter fast i en rödgrön r

anersimyra  
Kälarn skrev:Midsommar och jag hälsar på kompis i Stockholm . En kompis till mig med sambo kommer från Västergötland och ska bo över natten . Plötsligt börjar vi fundera på var de ska parkera.

Det visar sig att det är totalt omöjligt i Stockholmsförorten att parkera över natten. Blöt i svett springer jag runt och letar. Antingen 4 timmars parkering med p-snurra i vindrutan, men det funkar ju inte att byta plats var 4e timme med ett antal bers innanför västen. Eller så är det parkering...men INTE mellan kl 02 och 05. För de är vid en pendelstation och tänkta bara för pendlare. Dessutom är det svårupptäckta kryptiska datumparkeringsskyltar nånstans hävdas det, och det förväntas att du förstår på vilken sida av en gata du parkerar beroende på dag och tid. OM gatan skulle vara tillåten för parkering...men hittar ingen sån gata.

Va f.....n är detta ? Jag längtar hem till byn.

Ett grönt felriktat dumt tänk kanske som kommer från det stora läskiga miljöspöket ?

Tanken är kanske att vi alla som gästar Stockholm åker buss, pendel och elcykel med låda. Och luktar på den friska luften som inte förorenas av bilar med gäster från Västergötland?

Sorry om någon tar illa vid sig, men jag tror att den rödgröna röran som vi levt med kommer att ta år att tvätta bort.

I förorterna brukar det ju aldrig vara några som helst problem att hitta en parkering .🙂👍

Tralsmo  
#804611 Den rödgröna röran kommer å hålla på i decennier.

Verkningarna av de kommer inte å avta detta århundradet.

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804612 Inte undra på att Stockholms kollektivtrafik blir så välutbyggd med sådana parkeringstegler.
/Niklas

Användarvisningsbild

anersimyra  
#804614 När jag flyttade från det glesbebygda Djurö till Solna så tog jag av gammal vana bilen till de centrala delarna av Stockholm oavsett ärende. Numera tar jag förstås bilen när jag kör dykutrustningen till service men i övrigt är kollektivtrafik det självklara valet då detta färdsätt är både billigare och många gånger väsentligt snabbare. Skulle kollektivtrafiken strula så har vi dessutom inte längre hem än att man får ta sig en stärkande promenad på fyrtio minuter..🏃🏻‍♂️🏃‍♀️🙂

tallen100  
#804616 Ett under att folk vill bo i det där bedrövliga kaoset 🤮

Användarvisningsbild

anersimyra  
tallen100 skrev:Ett under att folk vill bo i det där bedrövliga kaoset 🤮

🤣 🤣 🤣 Man vänjer sig så småningom ty till detta är man nödd och tvungen..🥴

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
tallen100 skrev:Ett under att folk vill bo i det där bedrövliga kaoset 🤮

Men en jädra tur att dom vill, brukar jag tänka. Och att inte alla vill bo där jag bor.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).