sön 25 jun 2023, 13:44#804595
Midsommar och jag hälsar på kompis i Stockholm . En kompis till mig med sambo kommer från Västergötland och ska bo över natten . Plötsligt börjar vi fundera på var de ska parkera.
Det visar sig att det är totalt omöjligt i Stockholmsförorten att parkera över natten. Blöt i svett springer jag runt och letar. Antingen 4 timmars parkering med p-snurra i vindrutan, men det funkar ju inte att byta plats var 4e timme med ett antal bers innanför västen. Eller så är det parkering...men INTE mellan kl 02 och 05. För de är vid en pendelstation och tänkta bara för pendlare. Dessutom är det svårupptäckta kryptiska datumparkeringsskyltar nånstans hävdas det, och det förväntas att du förstår på vilken sida av en gata du parkerar beroende på dag och tid. OM gatan skulle vara tillåten för parkering...men hittar ingen sån gata.
Va f.....n är detta ? Jag längtar hem till byn.
Ett grönt felriktat dumt tänk kanske som kommer från det stora läskiga miljöspöket ?
Tanken är kanske att vi alla som gästar Stockholm åker buss, pendel och elcykel med låda. Och luktar på den friska luften som inte förorenas av bilar med gäster från Västergötland?
Sorry om någon tar illa vid sig, men jag tror att den rödgröna röran som vi levt med kommer att ta år att tvätta bort.