Ent skrev:Hoppsan, 870 var billigt!, om det är helförsäkring? Jag bytte från Folksam för några år sedan när de höjde premien på min -17 Can-am 450. Jag betalade 1170 på senaste fakturan från Svedea. Dock har de 6 års maskinförsäkring, hur länge gäller det hos Folksam?
JAndersson skrev:CF Moto verkar fortfarande gå att få registrerad som traktor A, https://cfmoto.se/cforce-serien/cforce-450/#toggle-id-1
Har själv en CF Moto 450L EPS från 2018 som är registrerad som traktor A som jag är nöjd med. Skulle också rekommendera registreringsformen traktor A. Med rätt försäkringsbolag (har själv Folksam) så blir försäkring betydligt lägra än om den är terrängregistrerad. Jag betalar ungefär 870 kr per år i helförsäkring. Har dock ingen koll på eventuell skillnad i försäkringskostnad mellan traktor A och B.
Vilsten skrev:Tycker traktor A är det överlägset bästa.
Ostrypt motorefekt.
Ingen besiktning
Får framföras på allmänväg.
Får köras på samtliga körkort.
Oftast billig försäkring
Får dra släp efter väg
Får ha passagerare efter väg
Inget hjälmkrav.
JAndersson skrev:Ent skrev:Hoppsan, 870 var billigt!, om det är helförsäkring? Jag bytte från Folksam för några år sedan när de höjde premien på min -17 Can-am 450. Jag betalade 1170 på senaste fakturan från Svedea. Dock har de 6 års maskinförsäkring, hur länge gäller det hos Folksam?
Kom ihåg fel, helförsäkringen hos Folksam kostar 851 kr per år (utan rabatt). Räknas som en traktorförsäkring, typ av traktor övriga små traktorer. Kan inte se att maskinskada ingår, se nedan urklipp från försäkringshandlingen