Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1148723 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Micke.i.skogen  
#776725 Börjat säsongen med att hugga och köra ris runt åkrarna. Kör vagnen maxbreddad, 280 cm invändigt, perfekt till riskörning. Palms kranen är en 5.85 med parker L90 och minispakar som drivs av en 112cc LS pump. Växellåda 1:2, fördubblar 540 varvet från traktorn, gör att kranen går bra vid 900-1000 rpm. Ska bli lite mossgallring snart, då blir vagnen 238 cm. På återseende

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

samichel  
#777203
2rodd skrev:Hei, flere bilder ønskes av skogstilpassningene på Massey Ferguson 5455 =)


Ursäkta sent svar, kollar inte detta forum så ofta som jag borde!
Återkommer med bilder! 😎

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

bondenfredrik  
#777257 N121 och bmf 720, 10t pro vagn

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Camaro1969  
#777467 Hur blir körställningen med spakarna sådär? Kan du vila armbågarna på knäna?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

bondenfredrik  
#777488
Camaro1969 skrev:Hur blir körställningen med spakarna sådär? Kan du vila armbågarna på knäna?


Helt ok, jo kan vila på knäna och köra med helt ok ergomi. Inget för 12h dagar men senaste 5h dagarna har varit finfint. Är 194cm och 110kg

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787004 Hämtar massaved med volvo bm 600.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Elis76  
#787008 Vilken fin gammal goding.

Har du bytt hytt på den?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787022 Nä det är orginal.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Husqvarna545  
#787070
Trollet skrev:Hämtar massaved med volvo bm 600.

Den har jag tittat på några gånger på youtube skulle jag tro. Det ser iaf ut som det ekipaget 🙂👌

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787136 Det stämmer 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Mattias_E  
#787152
Trollet skrev:Det stämmer 👍


Länk?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

skotartokig  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787156 Jag kör en Snorre

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

BM-röd  
#787233
Husqvarna545 skrev:
Trollet skrev:Hämtar massaved med volvo bm 600.

Den har jag tittat på några gånger på youtube skulle jag tro. Det ser iaf ut som det ekipaget 🙂👌

Dem filmerna har jag sett! Blev så inspirerad så jag fick lov att dra igång ett eget kardanvagns projekt åt Ösa bustern, utgick från en militär vagn och gjorde styrningen så jag vrider "bakaxeln" istället för dragstången! Vad som är bäst vet inte? Men det var enklast så för min del. Men det absolut jobbigaste var att traktorn saknade pto. Men summa summarum blev det ett smidigt ekipage! Tack trollet för inspiration.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787275 Vad roligt har du bilder.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787875
BM-röd skrev:
Husqvarna545 skrev:
Trollet skrev:Hämtar massaved med volvo bm 600.

Den har jag tittat på några gånger på youtube skulle jag tro. Det ser iaf ut som det ekipaget 🙂👌

Dem filmerna har jag sett! Blev så inspirerad så jag fick lov att dra igång ett eget kardanvagns projekt åt Ösa bustern, utgick från en militär vagn och gjorde styrningen så jag vrider "bakaxeln" istället för dragstången! Vad som är bäst vet inte? Men det var enklast så för min del. Men det absolut jobbigaste var att traktorn saknade pto. Men summa summarum blev det ett smidigt ekipage! Tack trollet för inspiration.

Vill att se bilder och film

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).