forest. skrev:Är du säljare??
Niking skrev:Ja, Mange säljer väl bl.a. Makitas batterisågar, tror jag.
/Niklas
Det blir ett NÄ på det med...
www.chainsawcollectors.se
forest. skrev:Är du säljare??
Niking skrev:Ja, Mange säljer väl bl.a. Makitas batterisågar, tror jag.
/Niklas
hlb skrev:Min gräsklippare klarar ett par Ha i timmen och klarar lätt mindre äppelträd och rosenrabatter.
Mange skrev:forest. skrev:Är du säljare??Niking skrev:Ja, Mange säljer väl bl.a. Makitas batterisågar, tror jag.
/Niklas
Det blir ett NÄ på det med...
barbarossa skrev:Så vad är den bästa batterisågen då för proffsbruk om man jämför med sthil ms 201?
barbarossa skrev:Så vad är den bästa batterisågen då för proffsbruk om man jämför med sthil ms 201?
tallen100 skrev:Jo det är såklart väldigt ovanligt att batterifordon felar 😉 .
Tex vilka bussar finns det flest av el eller diesel?
rokon skrev:Svaret var mycket väntat av dig, Vedproducent! Själv brukar jag undvika bussar och hellre åka i egen bil eller ta tåget. Har själv en hybridbil sedan ca 1,5 år, en Hyundai Ioniq 2017, batteriet för elmotorn är på 270 Volt och är placerat under vänstra baksätet. Bensinmotorn är på 101 Hk och med elmotrorn så finnes 141 hkr till förfogande. Går ej att ladda från nätet utan det är när man bromsar eller släpper på gasen samt när bilens dator anser att det är som effektivast så är det den snåla direktinsprutande atkinson-cycle bensinmotorn som laddar. När jag nu kollade med sommardäcken välpumpade och endast körning i max 80 km/h med farthållare dvs enligt hastighetsbegränsning på vägen till Boden besökte 4 olika affärer hade Luftkonditioneringen på i ca 1,5 km samt en färd till Niemisel tor totalt ca 12 mil förbrukning 0,37 liter milen enligt förddatorn som visar rätt väl. Totalt för hela vintern med vinterdäck och något högre fart så hamnade jag på 0,49 liter milen.
Då man sitter närmast en dörr som förare så hoppas jag att jag skall hinna ut vid en eventuell brand, har aldrig själv råkat ut för någon brand i något fordon eller gräsklippare eller motorsåg. Men kan föreställa mig paniken i en fullsatt buss, inget man skulle vilja vara med om.