fre 09 apr 2021, 13:34#708877
Vilken fantastiskt torftig värld vi skapat, där människan bara är en hoppande plånbok som till varje pris ska plundras, numera varje sekund, trodde ni att ni får vara ifred utan att nån gräver i plånboken dygnet runt, det man tjänar mest på just nu är alla dumskallar som ska bli fossilfria, man skrattar hela vägen till banken, subventionerna är miljarder kronor till alla mumbojumbo hittepån från industrin.
En är det Mellberg tjatar om, HVO visst är den grön (algerna som bildas i tanken menar jag då) dessa dolda skattepengar som vi betalar, ger politiker de sista kronorna de kan krama ur oss, dom vet ju att vi vill rädda världen, så säger dom att skiten som ska ersätta det fossila är grönt, så orkar vi betala 2.50 per kilowatt fast man vid avregleringen av elmarknaden "spådde" max 20 öre i framtiden från våra politiker.
Vindkraften som många skogsbolag får inkomster från nu, är perfekt när plantageskogarnas ålder ligger på 20-30 år.
Den gör vårt elsystem till ett svindyrt kaos som vi medborgare givetvis får betala.
Igår skulle jag köpa märkband på Jula när jag åkte för att sätta upp viltstängsel 19 kr per rulle hade kostat 49, så jag slappnade av och gjorde inte en kritisk granskning av erbjudandet, "nä tyvärr är det slut var svaret i informationen.
Jag gick ut på lagret och började pratad med en kille (min hjärna började tänka igen) jag sa, "när fick ni slut på märkbanden" hans svar gjorde mig helt ställd, "du, de där har vi inte haft på tå år, annonsen om extrapris ligger kvar för att den ger oss klick på googles"
Så den som tror mitt gnäll på industrin är nått som är "konspirationer"i min lilla hjärna, ni är bara små jävla hoppande grundlurade plånböcker, dygnet runt, och har ni ett kalhygge i eran skog då är ni industrins egna små bladlöss.