sön 24 jan 2021, 23:59#696392
Tack för svaren 😀 Just Farma har jag kollat på och kranen C4,6 G2 har jag fått ett pris på = 57tusen. Men samtidigt är jag tveksam. Man har ju läst, bl.a på detta forum, om folk som haft problem med sina Farma kranar. Att det troligtvis inte är samma bultdelning på kranarna ser jag inte som ett problem. Fiaten jag har kanske jag kan hålla i gång i 20 år till och samma sak med min kropp och det är en tidsperiod som jag förutsätter att kranen ska fungera. Och sedan är det ju så att kranen jag har i nuläget fortfarande är funktionell, så jag har ju tid att leta. Om jag satsar på fäste typ Jake så har jag krav på att cylindern till bommen ska sitta bredvid pelaren, ha dubbla vridkolvar och en räckvidd på ca.5meter. Vill inte ha utskjut.
Om jag köper ny har inte Moheda, enligt deras hemsida, någon kran som är kortare än 6,2meter. Ungefär samma sak med Patu/Kesla. Samma sak med Vreten och de verkar inte ha någon utan utskjut. Palms har ju med dubbla vridcylindrar och rätt längd, men då verkar de ha utskjut. Weimers kranar har ett glapp från 4,2m till 6.7 och då har den längre utskjut. Något förslag utöver Farma?
Mvh
Kungsis