Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

1810 inlägg 185914 visningar 80 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#668502 Behöver du bättre drag får du lägga på band 😉

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Bax  
#668511 Isterband då eller 🤣

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#671170 Någon som har en aning om avstånd mellan spole och svänghjul på en briggs stratton 12hp? Är en klippare Jonsered LR12. Den stannade helt plötsligt när Lukas körde. Fanns ingen gnista. Mäta upp tändning spolen var lös. Kanske vinterrojarn har koll. Han brukar ju vara expert på det mesta.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

JensSkoog  
#671195 När jag inte vet annat, så använder jag bara ett visitkort mellan svänghjul och tändspole. Brukar funka bra på det mesta av småmaskiner -men Röjaren vet säkert exakt :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#671198 Får prova visitkort så länge. Har tagit fram bladmått. Får prova mig fram. Kan kanske vara så att spolen tagit skada. Tack för svaret Jens.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#671202 Men det funka Jens.👍Starta på en gång. Tänk att en visit på skogsforum plus ett visitkort (tips) från Jens. Löste problemet. Tack Jens🤗

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

tallen100  
#671204 Bra det löste sej, går oxå bra att vika ett a4 papper dubbelt.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

totte  
#671211 Jadå, visitkort eller dubbelvikt papper funkar bra. Annars är rekommendationen 0,25 - 0,3 mm. Det gäller praktiskt taget alla småmotorer med utvändig magnetspole.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Amatörhuggare 62  
#671234 Fått loss pumpen Bustern.
Nu är d bara,vilket som är.
Bästa stället,skicka den.
Konstruera ett hållarjärn för kugghjulet.
Vill ju inte hämta det i sumpen

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

hemhuggare  
#671258 Jag har visserligen bara anlitat dom en gång men det funkade bra Värt att kolla
Dieselmeken i Aneby

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Erre  
#671268
hemhuggare skrev:Jag har visserligen bara anlitat dom en gång men det funkade bra Värt att kolla
Dieselmeken i Aneby

+1 på det

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Amatörhuggare 62  
#671293 Kollar detta
Tack för tipset 👍

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

husqvarna_med_sthil  
#671341 Vilken härligt inspirerande tråd ! Har haft den som kvällsläsning från första sidan. Många intressanta inlägg ! Jag kan tyvärr inte bidra med nån bild från garaget just nu men det jag senast har gjort där har varit reparationer, röjsågen fick ny koppling och sedan är det väl Zetorns koppling och broms, huvud och slavcylindrar som gjorts samt oljebyten. Det är i sanning mest rep och service som händer för mig i garaget, skulle gärna vilja ha ett kreativt projekt men det är alltid något annat som är viktigare och dessutom med två barn 5 och 8 är det mycket annat som tar tid.

Nästa fordon in blir nog en Audi A6 -01 som jag tänkt skicka till skrot men som vid närmare eftertanke går att besikta med en repsväng över bromsar och en drivknut. Dock är ena skärmkanten hårt angripen av rost..., går nog igenom om jag tejpar den. Sedan går den att sälja för en par tusen besiktad.

Snöskotern ska också in för service (som skulle gjorts i sommar), har dessutom något missljud när jag lägger i backen på den.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#671354 Blev uppringd av larmoperatören strax efter jag lagt mej igår pga rörelselarmet i kamran löst i verkstan 😮
Tjejen som ringde sa att de sprang en mus på bakskärmen på traktorn som står inne 🤣
Laddade en musfälla i hytten försäkerhetsskull 😎

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Piraboin  
#671359 hahahahah jasssså inte någon värre inbrottstjuv än så

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).