Skogsnyheter

Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

202 inlägg 33013 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

Skoginorden  
#664811
anersimyra skrev:
Kse skrev:
Skoginorden skrev:Kse
Tror jag har lösningen på allt! Men har ingen forskning på det! Men är nog inte så viktigt när det gäller hen.

Blev du lite stött när jag ifrågasatte ditt påstående?
Jag ville få dig att utveckla ditt svar men det lyckades inte.


Nä du å anersimyra drar ju in politik för ni vet å speciellt du att då kan ni spy på lite mer med era personliga åsikter för det städas undan direkt när ni är klara.. Det behöver vi ingen forskning på för det här vi sett ett antal gånger.. fy dej (moder)ratorn

Ja du hakade upp dej på det där med källa. 😄
Kan inte se att jag nämt nått om politik i mina inlägg i den här tråden, jag ska inte be om källa för det blir nog för mycket.
Vill du ha sagt nått så säg det med ryggen rak, skriv inte i gåtor.


Nu var det förstås så att det var vare sig jag eller KSE som blandade in politik i frågan, det inleddes med den tramsiga pojkrumsretoriken kring hittepåord så som PK och ett allmänt förvirrat påstående om att de värsta förbrytelserna av sexuell art förekommer bland vänsterväljare och som följdes av ett krav på att redovisa vilka kända högerröstare som gjort sig skyldiga till sexuella trakasserier. Eftersom jag till skillnad mot frågeställaren inte är klärvoajant är det förstås omöjligt att för egen del veta vilken partitillhörighet personen har om inte detta finns klart redovisat. Hur det nu ligger till med detta är för de nytillkomna omöjligt att veta då dessa delar av tråden modererats bort, men räta nu ut ryggen, ta staken i näven och tillstå hur det egentligen ligger till.. :-bd


Du kan nog börja med att släppa ditt stånd och bli mer ödmjuk med tanke på din bakgrund! Lägg ner ditt försök att använda en överton då du tidigare dreglat å vårt fanatisk över lättklädda dambilder å laddat ner dom.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

r93  
#664814 Manlig skogskultur? 😮

Naturens påhitt (Anersimyra)

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

anersimyra  
#664815 Vad betyder : ” dreglat å vårt fanatisk ”..🤔

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

anersimyra  
#664816
r93 skrev:Manlig skogskultur? 😮

Naturens påhitt (Anersimyra)

inspector clouseau..😅

Avatar Fallback

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

r93  
#664819 Största bekymret med internet, allt som läggs upp finns där för alltid, tänkvärt.

Du anklagar ju mig för ”Pojkrumsretorik” och dyligt...anersimyra... så vad ska man kalla detta?

Unken grabbhumor? Sexism? Äh... det är väl bara på skämt gissar jag?

Det måste väl brudarna tåla?
Senast redigerad av r93 lör 05 sep 2020, 01:08, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

Skoginorden  
#664820
anersimyra skrev:Vad betyder : ” dreglat å vårt fanatisk ”..🤔

2011

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

anersimyra  
#664822
r93 skrev:Största bekymret med internet, allt som läggs upp finns där för alltid, tänkvärt.

Förvisso enbart om där finns något som bekymrar..🙂 angående trästaken så förekommer den i ett antal trådar där den skojigaste delen handlar om när vi sågade av den då den humorbefriade skogvaktaren var på väg ut. Förargligt nog så hittade kamratens jycke trästaken och sprang skogvaktaren till mötes utefter stigen. Som väl var var de första människor som jycken mötte en grupp pensionärer som berömde den för dess vänliga sinnelag och dess leksak i naturmaterial..🐶🙂

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

anersimyra  
#664823
r93 skrev:Största bekymret med internet, allt som läggs upp finns där för alltid, tänkvärt.

Du anklagar ju mig för ”Pojkrumsretorik” och dyligt...anersimyra... så vad ska man kalla detta?

Unken grabbhumor? Sexism? Äh... det är väl bara på skämt gissar jag?

Det måste väl brudarna tåla?

Pojkrumsretorik är detsamma som kategoriska påståenden som bevisligen är felaktiga vilket gäller ditt tidigare påstående om att sexuella trakasserier är vanligast bland vänsterväljare, det har du otvivelaktigt påstått och för att stärka tesen efterlyste du bevis för att det även förekom bland högerväljare, det är otvivelaktigt sant och något du
rimligen inte kan förneka, men vi kan för all del kalla det för killgissning i stället..👍🙂

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

totte  
#664824 Vet inte varför varje gång det snackas om sexism, jämställdhet och besläktade ämnen så drar det oftast iväg till ett ganska förvirrat pajkastande, där det till slut inte ens går att urskilja vem som tycker vad, bara möjligen vem som önskar träta med vem om vem som har mest fel utan att det egentligen längre har något med frågan att göra.

Tror nog att väldigt få av oss gubbar med några år på nacken kan svära oss fria från att inte någon gång ha betett oss mansgrisigt. Föreslår nu att samtliga debattörer här funderar lite över det som en gång sades: "Den som är utan skuld kastar första stenen".

Avatar Fallback

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

r93  
#664825 Ok, så för att den förekommer i ett antal skojiga trådar så kvittar det? Finns ingen sexism i det?

Övriga bilder i tråden? Den barbröstade kvinnan med motorsåg? Kan det vara sexism, eller är det bara en kul grej?

Eller din kvinnliga kollega som kom trippande så glatt med en träbit med ett hål i? Har du visat henne vad du skrev på forat?

Men det var ju bara på skoj?

Jag känner mig inte riktigt till freds med att göra så här, men du har raljerat ordentligt och gått på riktigt hårt på oss andra som har haft en annan åsikt än du, och att bli kallad ”ytterhöger” och diverse nazireferenser gillar jag inte.

Något som jag vill skicka med Fredrik och Thorbjörn är att det är inte alltid så bra att kunna lägga bilder i själva forumet, på Flashback går inte detta, utan man måste länka vidare, och innan man gör det så står det klart och tydligt att Flashback inte tar något som helst ansvar för det som publiceras via länken.

Nu ligger denna tråden högst upp på Skogsforum, nyfikna kommer och tittar, vad hittar dom? Sexism inom skoglig utbildning och hur alla förfasas över detta, sedan några sidor senare bild på barbröstad tjej med motorsåg.

Visserligen från 2014, men eftersom tråden fortfarande finns i forat så måste det ju vara accepterat av forumets moderatorer.

God natt

Avatar Fallback

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

tallen100  
#664826
anersimyra skrev:
r93 skrev:Manlig skogskultur? 😮

Naturens påhitt (Anersimyra)

inspector clouseau..😅

Tycker tjejen är lika fin nu som år 2014.
jag har inte bättrat mej ett dugg 😉

Avatar Fallback

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

r93  
#664837
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:
r93 skrev:Manlig skogskultur? 😮

Naturens påhitt (Anersimyra)

inspector clouseau..😅

Tycker tjejen är lika fin nu som år 2014.
jag har inte bättrat mej ett dugg 😉


Det var ett rakryggat svar som inte är gåtfullt formulerat! 😀

Och det är väl det som efterfrågas?

Själv så efterfrågar jag lösningar på de sexuella trakasserierna, men det är dålig respons på den frågan.

Avatar Fallback

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

isteskog  
#664838
totte skrev:Vet inte varför varje gång det snackas om sexism, jämställdhet och besläktade ämnen så drar det oftast iväg till ett ganska förvirrat pajkastande, där det till slut inte ens går att urskilja vem som tycker vad, bara möjligen vem som önskar träta med vem om vem som har mest fel utan att det egentligen längre har något med frågan att göra.

Tror nog att väldigt få av oss gubbar med några år på nacken kan svära oss fria från att inte någon gång ha betett oss mansgrisigt. Föreslår nu att samtliga debattörer här funderar lite över det som en gång sades: "Den som är utan skuld kastar första stenen".

Sant Totte! Jag ska då inte kasta någon sten ....... 😉

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

Kse  
#664854 Jag tror inte det finns nån snabblösning som gör att problemen försvinner, jag har iaf. inte någon sådan.
Man måste nog helt enkelt börja från grunden, med dom små vardagliga sakerna.

Avatar Fallback

Re: Fortsatt sexistiska skämt och manlig kultur på SLU

r93  
#664857


Jag gjorde som Lars skrev och scrollade runt lite bland #slutavverkat på instagram.

Och det mesta är verkligen vidriga saker som skrivs, men är detta sexuella trakasserier?

När man tar med en sådan sak så förminskar det det övrigt vidriga som tjejerna råkat ut för.

Är ovanstående sexuella trakasserier, ja då är det mesta trakasserier.

Vidare när man scrollar runt bland inläggen så får man intrycket att allt handlar om att skydda skogen, naturreservat, rekreationsområde etc, avverkning benämns som mord och massaker.

Väldigt lite inlägg angående skogsproduktion.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).