ÅsaNisse skrev:D Brown: I Vilket läge poppar säkringen? Direkt när du vrider på tändningen eller när du stegar upp till startläget. Provat att vrida till startläge utan att trampa ned kopplingen? Jag kollade på ett elschema och F10 säkringen går bara till tändningslåset och från det till thermostart ( som du kopplat bort) och vidare till startmotorns relä men passerar ju startspärrkontakt vid kopplingspedalen och två reläer. Både K4 och K5 tycks ha med startspärren att göra.
Tack för dina tankar 🙂
Jag var tvungen att offra en säkring bara för att vara säker.....den poppar direkt, på läge ett.
Har tittat runt avgasröret (som är sidmonterat) men jag ser inte ens att någon kabelstam eller enskild kabel skulle ligga nära. Annars har ju det nämnts på flera ställen.
Reläerna k4+k5 provade jag först utan det ena, sedan utan det andra. Efter det flyttade jag över k1+k2 (arbetsbelysning) som var exakt lika.