Men om man har hål i hinken, så kan man inte i all evighet hålla på att fylla på, för att säkerställa nivån. Det är dömt att misslyckas?
Man hör att SAS varslar, inte så konstigt när ingen köper flygbiljetter.
Man hör att Volvo varslar, inte så konstigt, de säljer typ inga bilar. Men här var det inte arbetare (de är permiterade), utan tjänstemän och hela 1300st. Hmm🙄🤔, detta för att de ska gå över mot eldrivet. Jaha, men då behöver ni väl inte så många arbetare heller?
Jag får inte ihop det. Så man hade över 1000 tjänstemän som man uppenbarligen inte hade behov av eller kom lågkonjunkturen bara lite extra lägligt, alternativt att kineserna kommer påbörja produktionsflytt?
Apropå bilindustrin. Förra lågkonjunkturen ledde till att Rover tackade för sig och iom att GM sålde av Saab, så gick även det märket i graven och inte hjälpte det att GM, ville sabba så mycket som möjligt. Opel var nära att gå omkull, men räddades av Tyskland.
Men denna lågkonjuktur kommer kräva minst ett bilmärke, jag tror på fler.
Jag tror Opel åker denna gång, säkert en av de tre franska Peugeot, Renault o Citroën. Även Vag-koncernen får nog släppa ett och då är det väl mellan SEAT och Skoda striden står.
Kommer nog bli tufft för både GM, Ford och Chrysler(Fiat). Senast fick väl bla Hummer hälsa hem.
Även om det i börsvärde är Tesla som ligger bland toppen, så tror jag att de kommer få det väldigt tufft, om de inte kan sälja några bilar.
Enda turen för bilindustrin är väl att de inte tillverkar båtar..
Men vilka bilmärken tror ni ligger illa till?