Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Tåndemåla skrev:Någon fågel som fattat tycke för din goding. Trolig förövare någon av trast arterna eller sädesärla som också bygger med mossa. 🤔
Prova att ställ maskinen 100-150 längre bort så bör det gå över. De ger upp efter några dagar. Sedan kan du ha den där du brukar. 😊
Tåndemåla skrev:Någon fågel som fattat tycke för din goding. Trolig förövare någon av trast arterna eller sädesärla som också bygger med mossa. 🤔
Prova att ställ maskinen 100-150 längre bort så bör det gå över. De ger upp efter några dagar. Sedan kan du ha den där du brukar. 😊
vinterrojarn skrev:Är det lock på pipan? Annars sätt dit en plåtburk med en sten ovanpå...
Vedproducent skrev:vinterrojarn skrev:Är det lock på pipan? Annars sätt dit en plåtburk med en sten ovanpå...
Nej inget lock men röret är så det inte kan regna in så fågeln måste ju ta en sväng och så är det ju rakt ner. Ska titta i morgon innan jag startar och se om jag ser något längst upp i hålet för ända ner kan dom ju inte komma i ett rakt rör utan kanter tycker jag.
tallen100 skrev:Ner i pipan är ju inga problem, men upp..
Fågeln borde i så fall följt med mossan ut när du startat, och inte varit så kry att den gjort om det något mer