tor 16 apr 2020, 13:04#638148
På senare tid har jag bliver besviken på Biltema. Förutom att de verkar behandla sin personal på lagren dåligt så har flera produkter jag köpt på sistone varit rena skräpet. Exempel jag kommer på rakt av är handskar. Jag har vid ett flertal tillfällen köpt deras arbetshandskar läder 5 för 119 sista omgång var betydligt sämre än tidigare. De började gå upp i sömmarna redan efter några minuter. Kvaliteten på "lädret" är försämrat. Måste vara från någon svulten kinsesik gathund.
Tändare köpte jag med. Tände kanske fem gånger sedan var den slut. Det står ju inte att den ska innehålla gas men det utgår man ju ifrån. Fyllde på den med gas jag köpt från Biltema. Hoppas den behållaren är full...
Punkteringsspray från Biltema lagar inga punkteringar. Den bara kladdar ner allt omkring sig. Värdelöst.
Åkgräsklippare som går sönder innan man ens klippt färdigt gräsmattan! Hjulen bröts av!
Och om man nu ska gnälla vidare så var det en sjuttiårig herre nyligen i Halmstad som blev tagen av en rätt ilsken väktare för snatteri fast han hade betalt för sig. Inte hjälpte det med kvitto heller. Väktaren fortsatte och gjorde även en polisanmälan mot honom. Biltemas svar på det innehöll inga ursäkter och ingenting som egentligen betydde någonting.
Jag kommer ihåg när Biltema sålde bra grejer till bra priser. Märkesgrejer! Man kunde spendera en halv dag på bara resa till en av de få butikerna för att det var så prisvärt. Nu är det mest Kina och inte det bra Kina. En solcellslampa håller kanske ett par veckor. Man kan inte byta verktyg på garanti som är märkta med Biltema utan kvitto som man kunde förr.
Positivt dock är väl att nu ligger inte varenda bilreservdelahylla som en soptipp pga alla som slitit upp kartonger för att jämföra delen med sin gamla. Men det spelar ju ingen roll när det enda som är nära prisvärt nu är kaffet för fem spänn.