Öppna kategorin

Biltema dålig kvalitet?

69 inlägg 44344 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Avslutat-02  
#638044 Vad är det för skillnad på honom och t,ex IKEA grundaren?
Skriver dock inte ut några namn för det behövs inte...

Det finns många som insett att det svenska skattesystemet är till för andra än de som jobbar/ är företagare..
Att man flyttar pengar utomlands betyder inte att det är olagligt, moral eller etik är en helt annan sak..

Finns nog några som just nu i dessa tider tjänar stora summor på oss som handlar, vissa kanske inte heller skattar i Sverige...

Elmia
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Black Grove  
#638046
Tjingen skrev:Jag undviker gummidelar. Har råkat ut för att både soppaslang och kylarslang haft torrsprickor inom ett år. Annars har det mesta varit prisvärt


Mycket köps där och fungerar helt OK för det man betalar.

Men vissa minor åker man på.

Hade en jättebra cykelpump. Men behövde en till som köptes nått år senare. Exakt samma modell som den gamla men "gummit" som täta mot ventil var verkligen skit på den nya och inte alls bra.

Sen ska jag varna för deras handrengöring. Dom hade en absolut kanonbra handrengöring som jag skröt upp mycket.

Men nu har dom nån gul smet som inte alls är värd pengarna.

/Johan

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

Kälarn  
#638079 Köpte Biltema lampolja till fotogenlampan i stugan (ej lysfotogen) den sotade igen efter en fyllning. Fortsätter med Ok/q8 lampolja, blir aldrig sotigt i lampan.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Bosse1  
#638089 Bilbatterier är nog bättre än vissa batterier med "märke" aldrig blivit missnöjd,och körven ä go :-bd

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

Skogsåkarn  
#638092 Jag handlar ofta på Biltemas och Jula för det man vill ha kan man åtminstone se och känna på innan. Har emellanåt märkt kvalitetsskillnader mot proffssegmentet, men oftast väger prisskillnaden till Biltemas fördel. Har också köpt en dränkbar pump där, som inte startade förrän flottören var ovanför pumphuset. Vid jämförande prov på dyra pumpar av samma typ, kunde jag konstatera exakt samma beteende. Varor som inte visat sig fungera eller gått sönder inom ett år har jag fått ersättning för.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

axwell  
#638147
Skogsåkarn skrev:Jag handlar ofta på Biltemas och Jula för det man vill ha kan man åtminstone se och känna på innan. Har emellanåt märkt kvalitetsskillnader mot proffssegmentet, men oftast väger prisskillnaden till Biltemas fördel. Har också köpt en dränkbar pump där, som inte startade förrän flottören var ovanför pumphuset. Vid jämförande prov på dyra pumpar av samma typ, kunde jag konstatera exakt samma beteende. Varor som inte visat sig fungera eller gått sönder inom ett år har jag fått ersättning för.


Jag har även jobbat med proffspumpar, samma sak där, man får modifiera så att kabeln till taskorna är fysikt förankrad längre ner längs pumpen.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Elmhult  
#638148 På senare tid har jag bliver besviken på Biltema. Förutom att de verkar behandla sin personal på lagren dåligt så har flera produkter jag köpt på sistone varit rena skräpet. Exempel jag kommer på rakt av är handskar. Jag har vid ett flertal tillfällen köpt deras arbetshandskar läder 5 för 119 sista omgång var betydligt sämre än tidigare. De började gå upp i sömmarna redan efter några minuter. Kvaliteten på "lädret" är försämrat. Måste vara från någon svulten kinsesik gathund.

Tändare köpte jag med. Tände kanske fem gånger sedan var den slut. Det står ju inte att den ska innehålla gas men det utgår man ju ifrån. Fyllde på den med gas jag köpt från Biltema. Hoppas den behållaren är full...

Punkteringsspray från Biltema lagar inga punkteringar. Den bara kladdar ner allt omkring sig. Värdelöst.

Åkgräsklippare som går sönder innan man ens klippt färdigt gräsmattan! Hjulen bröts av!

Och om man nu ska gnälla vidare så var det en sjuttiårig herre nyligen i Halmstad som blev tagen av en rätt ilsken väktare för snatteri fast han hade betalt för sig. Inte hjälpte det med kvitto heller. Väktaren fortsatte och gjorde även en polisanmälan mot honom. Biltemas svar på det innehöll inga ursäkter och ingenting som egentligen betydde någonting.

Jag kommer ihåg när Biltema sålde bra grejer till bra priser. Märkesgrejer! Man kunde spendera en halv dag på bara resa till en av de få butikerna för att det var så prisvärt. Nu är det mest Kina och inte det bra Kina. En solcellslampa håller kanske ett par veckor. Man kan inte byta verktyg på garanti som är märkta med Biltema utan kvitto som man kunde förr.

Positivt dock är väl att nu ligger inte varenda bilreservdelahylla som en soptipp pga alla som slitit upp kartonger för att jämföra delen med sin gamla. Men det spelar ju ingen roll när det enda som är nära prisvärt nu är kaffet för fem spänn.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

halvproffs  
#638157 Tur att jag inte är ensam att konstatera detta.
Vi borde göra en tråd med saker som sakligt inte håller måttet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Palakangas  
#638158
halvproffs skrev:Tur att jag inte är ensam att konstatera detta.
Vi borde göra en tråd med saker som sakligt inte håller måttet?

En tråd om trådar som inte håller måttet, kanske? Gäller att inte vara måttfull.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

halvproffs  
#638183
Palakangas skrev:
halvproffs skrev:Tur att jag inte är ensam att konstatera detta.
Vi borde göra en tråd med saker som sakligt inte håller måttet?


En tråd om trådar som inte håller måttet, kanske? Gäller att inte vara måttfull.


Måttligt intresse för tråden. Måttfullhet som gäller!

   TS
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

tallen100  
#638193 Måttet rågat, handla någon annanstans? :d

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

jannee  
#638215 Man ska inte bara spy galla över Biltemas prylar. Har köpt ett antal verktyg (en del med 10 års garanti) och de flesta har fyllt sin funktion mer än väl.
Visst i bland får man för vad man betalar men inte sällan håller många prylar proffskvalitet.
Även vissa bilvårdsprodukter är av väldigt hög kvalitet till styvt halva priset mot vad märkesverkstäder tar.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

fendt311  
#638217
tallen100 skrev:Måttet rågat, handla någon annanstans? :d

Var och en håller på sin egen skit!
Tål att upprepas.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#638228 De har nog en blandad kompott av kvalite, har väl skrivits att man inte ska köpa roterande verktyg utan bara fasta.
Köpte en 1/2" hylsnyckelsats för säkert 30 år sen (när de var postorder!) där spärrskaftet var förlängningsbart, och de sprack efter några år men jag fick ett nytt som har hållit sen.
Även 3/4" satsen kommer därifrån och båda satserna har verkligen fått veta att dom lever.
Min lilla garagedomkraft är nog med 30 år gammal och har levererat alla år men den höglyftande har strulat med säkerhetsventilen så den nog inte lyfte mer än några 100 kg och nu läcker den olja med, typ 5 år gammal....
Grejerna var nog bättre förr

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Avslutat-02  
#638248 Vinkelslipen, lilla pinnsvetsen, 2 skruvdragare, 2 mutterknackar, slangvinda, kabelvinda mm är ifrån Biltema och fungerar felfritt.

Plasmaskärare från Lidl, domkrafter från jula, verktyg från alla möjliga ställen...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).