Skotare

Inköpt Mini bruunett 678 -85

182 inlägg 69048 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

Vedproducent  
#634180
stenberg77 skrev:Ja, tyvärr. Har en känsla av att jag kanske kommer ångra detta i framtiden. Men jag har lite för mycket maskiner i förhållande till tid. Behöver dessutom frigöra lite mer pengar. Fick nyligen tag i en lantgård vacker belägen vid vatten och med 95 ha skog i direkt anslutning som vi köpte. Boningshuset är timmrat från 1809 och behöver ca 2mkr innan vi kan flytta in. Tämligen orört och saknar vattenburen värme och har utanpåliggande tvinnade elledning, dvs inte sönderrenoverat. Men det behövs lite pengar i det innan vi vill flytta in. Lagt enormt med tid på kranbyte och gått igenom det mesta på 678an. Jag överdriver inte om jag lagt över 500tkr på den maskinen och par månaders heltids jobb... Men det är nog svårt att få igen de pengarna. Men det var kul också.....

https://www.klaravik.se/auction/product ... d-ny-kran/

1585422093_extrabilder3286268_large.jpg

Den ser jättefin ut. Är ju en sån fin maskin man vill ha. Jag har en 678 också men din är ju mycket mycket finare.

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

fastfälld  
#634182 Aha, ja var kul att följa din renoveringstråd, är nog en fin maskin för den självverksamme. Hoppas att du får ut det du vill ha, har ju varit en del brunetter på klaravik på sistonde, senast nu i veckan gick ju en för 270 tusen. Lycka till med försäljningen och nya gårdsprojektet 🙂

Användarvisningsbild

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

Vedproducent  
#634186
fastfälld skrev:Aha, ja var kul att följa din renoveringstråd, är nog en fin maskin för den självverksamme. Hoppas att du får ut det du vill ha, har ju varit en del brunetter på klaravik på sistonde, senast nu i veckan gick ju en för 270 tusen. Lycka till med försäljningen och nya gårdsprojektet 🙂

Ja det gick väl en för 340 000 kr också enligt Torbjörns begagnatstatistik för februari.

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

stenberg77  
#634192 Hoppas på att slå den statestiken då. Den blir kvar om den inte kommer upp i reservationspriset. Går nästan och hoppas på det :-). Blir väl en skogsvagn tillsvidare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

fastfälld  
#635077 Din förhoppning verkade slå in... 🙂 Men med 350000 i bud slog du iaf rekordet för vad som bjudits för brunetter från mitten av 80-talet 👍 Se om du får upp priset på traktorgrävarn istället...

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

stenberg77  
#635578 Nä, 350tkr dög inte. Jag har bestämt mig för att behålla maskinen. Visst skulle den kommit upp i 400 så skulle man kunna överväga. Det blev faktiskt så att jag gick och hoppades att den inte skulle komma upp i reservationspris, och då ska man nog ha den kvar...

Ja, traktorgrävaren, en fin EL70C med 3000h gammal cummins 6:a, var jag mer benägen och släppa. Men även den kom inte upp i reservationspris. Jag tror bestämt corona har börjat påverka priserna lite.

   TS
Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

stenberg77  
#635582 Hade ju tänkt köra den som kombi, men jag var inte nöjd med naarva s23 med sekvensventiler. Ständigt justerande vart efter olja blev varm samt efter årstiderna. Det blev lite antiklimax på hela bygget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

Vedproducent  
#635587
stenberg77 skrev:Hade ju tänkt köra den som kombi, men jag var inte nöjd med naarva s23 med sekvensventiler. Ständigt justerande vart efter olja blev varm samt efter årstiderna. Det blev lite antiklimax på hela bygget.

Nej det är nog svårt att få tillbaka pengarna efter en sån fin renovering av maskinen som kostar mycket i både delar och tid. Men nu har du ju en fin maskin kvar.

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

fastfälld  
#636470
stenberg77 skrev:Nä, 350tkr dög inte. Jag har bestämt mig för att behålla maskinen. Visst skulle den kommit upp i 400 så skulle man kunna överväga. Det blev faktiskt så att jag gick och hoppades att den inte skulle komma upp i reservationspris, och då ska man nog ha den kvar...

Ja, traktorgrävaren, en fin EL70C med 3000h gammal cummins 6:a, var jag mer benägen och släppa. Men även den kom inte upp i reservationspris. Jag tror bestämt corona har börjat påverka priserna lite.


Ser att du försöker igen , hoppas att den kommer upp i pris nu då, lite komiskt att nån ens tar sig tid och bjuder 1000 kr som första bud :lol:

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

skogsbonne  
#636487 Varför har dom inte reservationspriset som utgångspris?

Finns ju ingen anledning att sitta och bjuda när säljaren inte tänker sälja under det priset

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

AKKAMAAN  
#636659
skogsbonne skrev:Varför har dom inte reservationspriset som utgångspris?

Finns ju ingen anledning att sitta och bjuda när säljaren inte tänker sälja under det priset

hahaha
Auktions-psykologi....
När folk börjat bjuda så har de svårt från att sluta...
Alla vill ju "vinna" en budgivning. Var själv pionjär på internetauktion runt 1998 då jag sålde två Mini 678 med (nästan) live-budgivning på internet. Ingen trodde vi kunde få ut mer än ca 100000SEK per styck. Båda såldes för 255000 resp 265000 kr per styck. Smålänningar reste ,med tåg för att titta på maskinerna som vi fixat upp till "toppskick". En såldes till Luleå och den andra till en svartvinbärsodlare i Stugun Jämtland. Hade man satt 200000 per styck som minpris hade man varit glad att få dem sålda. Mina chefer diskuterade slutna skriftliga anbud men jag vägrade och lyckades övertyga om live-auktionens fördelar...

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

stenberg77  
#641957 Det var faktiskt så att jag sa att jag inte skulle sälja den efter att vi kört första auktionen. Men jag tror klaravik missuppfattade och la ut den igen, jag lät det gå och höll tummarna för att den inte skulle nå reservationspriset. Det är svårt att hitta något i liknande skick för de där pengarna. Fick ett bud från norge en vecka efter att andra auktionen var avslutad. Det var på 420 +moms. Tackade nej då jag nu ställt in mig på att köra den ett tag till.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

jeep_tom  
#680971
stenberg77 skrev:Det var faktiskt så att jag sa att jag inte skulle sälja den efter att vi kört första auktionen. Men jag tror klaravik missuppfattade och la ut den igen, jag lät det gå och höll tummarna för att den inte skulle nå reservationspriset. Det är svårt att hitta något i liknande skick för de där pengarna. Fick ett bud från norge en vecka efter att andra auktionen var avslutad. Det var på 420 +moms. Tackade nej då jag nu ställt in mig på att köra den ett tag till.


Tror att någon försöker Scama folk på pengar nu med info från din gamla klaravik auktion. för tror knappast det är du som annonserat den för 150.000? 😮

https://www.blocket.se/annons/vasterbot ... t/93033647

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

alias  
#680972
jeep_tom skrev:
stenberg77 skrev:Det var faktiskt så att jag sa att jag inte skulle sälja den efter att vi kört första auktionen. Men jag tror klaravik missuppfattade och la ut den igen, jag lät det gå och höll tummarna för att den inte skulle nå reservationspriset. Det är svårt att hitta något i liknande skick för de där pengarna. Fick ett bud från norge en vecka efter att andra auktionen var avslutad. Det var på 420 +moms. Tackade nej då jag nu ställt in mig på att köra den ett tag till.


Tror att någon försöker Scama folk på pengar nu med info från din gamla klaravik auktion. för tror knappast det är du som annonserat den för 150.000? 😮

https://www.blocket.se/annons/vasterbot ... t/93033647


@stenberg77

Instämmer i analysen. Bilderna verkar spegelvända om man kollar på texten och att hyttdörren öppnar åt fel håll.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#680992 Annonsen är borta, ingen skärmdump?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).