Skotare

Deas Rapid

34 inlägg 14576 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537518
Sti L skrev:Musgnag?


Japp jag antar att det varit mus.

Mr-Hemek skrev:Hej även jag har en 8x8 Rapid 1990 dock med coverterlåda men musboet är på samma ställe i min :-bd


Trevligt med fler Rapid ägare jag la dit lite aluminiumfolie i ena kanten i lådan för där hade isoleringen hängt ned så det var fritt tillträde för gnagarna.

1544159071_dsc_0174.jpg

   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Deas Rapid

Ängagärdet  
#537534 En riktig musmagnet! Måste skaffa mig en sådan!

Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537557 Haha bara fel typ av mus =))

Håller på att köra ut en avverkning nu

1544185078_dsc_0178.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

Sti L  
#537621 Må kolla min, tar den hem fra en jobb nå til jul og startnøkkel har fusket/feilet. Etter jul blir den å gå sammen med stegmatare. Må vise tråden til min kjære, Rottne=mus!

Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538637 Kört ut en del av timret, tar ju sin lilla stund tot ska där ligga ca 550 kubik på hugget.

1544860360_dsc_0186.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538903 Kört lite idag också men nu börjar det bli dags för kubb så nu vill jag kunna ändra grinden, när jag köpte den så hade förgående ägare tagit bort kolven för det pga fästet för den hade släppt. Grinden var lite defekt också så det lagade jag ikväll men hann inte få loss sprinten i grinden för kolven, även kolven lär behöva en översyn pga krokig stång.

1544977885_dsc_0188.jpg


1544977896_dsc_0190.jpg


1544977905_dsc_0191.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#632740 Länge sedan jag skrev något här 😱 den har funkat vettigt inga stora fel, men tröttnade på strulande styrning av kranen så blev byte till Rotec spakar, bara kört nån timme än och det har funkat vettigt, nästa projekt på den ska förhoppningsvis bli rutbyte 😀 då plasten är så jäkla dålig.

Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

AKKAMAAN  
#632883
tallen100 skrev:Kör man Rottne, får man mus :wink:

Men det gällde väl bara Blondiner va? :?: :d

Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#764267 Länge sen jag skrev nåt 😮 men rutorna har blivit bytta och maskinen har fungerat utan några större missöden. Senaste var att ett hjul hade suttit löst så gängorna var skadade så idag kom det dit nya bultar och muttrar
Bild

Bild

Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

rutger77  
#768493 Trevlig tråd, har själv en rapid från 1988 6WD hydrostat. Har du ac på den? Om du har det har du någon koll på hur den ska vara ställd för att kyla? (finns ett vred under motorhuven mm).
Tycker jag inte får någon bra funktion mer än i början när maskinen är kall x).

Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#776169 Missat ditt inlägg, men det enda för att få kyla är en strömbrytare i panelen och sen justera med vredet i panelen. Vet inte vad du menar för vred under huven såvida det inte är en kran för att stänga värmen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

rutger77  
#776525 Jo, det stämmer att det t är en kran. Men tycker inte jag märker någon större skillnad men att det kommer varmluft hur den än står. Tänkte att det troligt är samma typ av kran på alla rapid, så om du vet hur den ska stå kan jag ställa en punkt åt sidan på felsökning en x)

Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#776616 Är det kranen där det är 3? anslutningar vid du menar? Den har jag ingen koll på men om du fixar nån bild så kanske vi kan luska ut det. På min sitter det en extra ventil innan värmekranen för den stänger inte helt hundra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

rutger77  
#781392 Ja, det är den 3 vägskranen. Bifogar en bild jag tog förra helgen. En slang kommer från hytten, en annan från kylaren vid motorn och den sista försvinner ner under hytten.

Avatar Fallback

Re: Deas Rapid

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785831 Hade missat ditt inlägg igen men hoppas få mail när det skrivs här.

Jag har min kran likadant på någon bild iallafall.
Jag tror att du isåfall har en värmekran som inte stänger helt.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).