Motorsåg och handhållet
Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2
ons 04 mar 2020, 20:04#629143För övrigt så talade jag med en ÅF/mekaniker i veckan som påstod att aspens 2T olja innehåller betydligt färre föroreningar än Husqvarnas motsvarande tysktillverkade alkylat..

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2
ons 04 mar 2020, 20:17#629148Så att jag har förstått saken rätt. Kommer Husqvarna erbjuda både Power och Re-Power eller ersätts Power med Re-Power?
//Henke månskensskogsbonde
ons 04 mar 2020, 20:50#629168. Så korkade kan de rimligen inte vara..
Hema skrev:Så att jag har förstått saken rätt. Kommer Husqvarna erbjuda både Power och Re-Power eller ersätts Power med Re-Power?
ons 04 mar 2020, 20:52#629169Jo då vänta bara....
ons 04 mar 2020, 22:26#629198
Nä. Leksakerna säljs nog ändå.
Det är ju påtalat flera gånger hur mycket billigare o bättre de är så de säljer sig själv utan marknadsföring.
Niking skrev:Kan det rent av vara så att priset är så satt, att det ska gynna de nya batterimaskinerna?
/Niklas
Det är ju påtalat flera gånger hur mycket billigare o bättre de är så de säljer sig själv utan marknadsföring.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se
ons 04 mar 2020, 22:50#629206
Fast de batteridrivna proffsmaskinerna kan dock behöva en viss marknadsföring. Då kan ju driftskostnaderna visa sig avgörande.
/Niklas
Mange skrev:Niking skrev:Kan det rent av vara så att priset är så satt, att det ska gynna de nya batterimaskinerna?
/Niklas
Fast de batteridrivna proffsmaskinerna kan dock behöva en viss marknadsföring. Då kan ju driftskostnaderna visa sig avgörande.
/Niklas
/Niklas
ons 04 mar 2020, 22:54#629209
Fredrik Reuter skrev:Baserat på tidigare diskussioner så säger jag också redan nu: håll dig till ämnet och om du är en av dom som inte gillar dessa miljöinitiativ, troligtvis vet vi redan om det så skippa orerande och osande kommentarer.
Självvald väg i egen skog
ons 04 mar 2020, 23:39#629217
Vem vet, batterileksakerna kanske inte säljer så bra.
Men går inte huskvarnorna på annat än den där dyra soppan, så går det ju utmärkt att köra stihl.
Niking skrev:Mange skrev:Niking skrev:Kan det rent av vara så att priset är så satt, att det ska gynna de nya batterimaskinerna?
/Niklas
/Niklas
Vem vet, batterileksakerna kanske inte säljer så bra.
Men går inte huskvarnorna på annat än den där dyra soppan, så går det ju utmärkt att köra stihl.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).