Motorsåg och handhållet

Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

24 inlägg 4687 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

anersimyra  
#629143 För övrigt så talade jag med en ÅF/mekaniker i veckan som påstod att aspens 2T olja innehåller betydligt färre föroreningar än Husqvarnas motsvarande tysktillverkade alkylat.. :???:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

Hema  
#629148 Så att jag har förstått saken rätt. Kommer Husqvarna erbjuda både Power och Re-Power eller ersätts Power med Re-Power?

Användarvisningsbild

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

anersimyra  
#629168
Hema skrev:Så att jag har förstått saken rätt. Kommer Husqvarna erbjuda både Power och Re-Power eller ersätts Power med Re-Power?
. Så korkade kan de rimligen inte vara.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

Avslutat-02  
#629169 Jo då vänta bara....

Användarvisningsbild

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629198
Niking skrev:Kan det rent av vara så att priset är så satt, att det ska gynna de nya batterimaskinerna?
/Niklas

Nä. Leksakerna säljs nog ändå.
Det är ju påtalat flera gånger hur mycket billigare o bättre de är så de säljer sig själv utan marknadsföring.

Användarvisningsbild

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629206
Mange skrev:
Niking skrev:Kan det rent av vara så att priset är så satt, att det ska gynna de nya batterimaskinerna?
/Niklas

Nä. Leksakerna säljs nog ändå.
Det är ju påtalat flera gånger hur mycket billigare o bättre de är så de säljer sig själv utan marknadsföring.

Fast de batteridrivna proffsmaskinerna kan dock behöva en viss marknadsföring. Då kan ju driftskostnaderna visa sig avgörande.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629209
Fredrik Reuter skrev:Baserat på tidigare diskussioner så säger jag också redan nu: håll dig till ämnet och om du är en av dom som inte gillar dessa miljöinitiativ, troligtvis vet vi redan om det så skippa orerande och osande kommentarer.


:lol:

Avatar Fallback

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

tallen100  
#629217
Niking skrev:
Mange skrev:
Niking skrev:Kan det rent av vara så att priset är så satt, att det ska gynna de nya batterimaskinerna?
/Niklas

Nä. Leksakerna säljs nog ändå.
Det är ju påtalat flera gånger hur mycket billigare o bättre de är så de säljer sig själv utan marknadsföring.

Fast de batteridrivna proffsmaskinerna kan dock behöva en viss marknadsföring. Då kan ju driftskostnaderna visa sig avgörande.
/Niklas

Vem vet, batterileksakerna kanske inte säljer så bra.
Men går inte huskvarnorna på annat än den där dyra soppan, så går det ju utmärkt att köra stihl. :mrgreen: :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Delvis förnybar alkylatbensin - Husqvarna Re-Power 2

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629222 Det kommer kanske ett motsvarande bränsle i Stihl-format. Å varför inte ett tyskt semibio-bränsle till en tysk såg? :grin:
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).