isteskog skrev:Är stigen menad att gående och cyklande ska få använda den?
busholle skrev:Jag antar att du har stenkoll på gränsen mot trafikverkets fastighet och att det verkligen är på din mark?
vinterrojarn skrev:isteskog skrev:Är stigen menad att gående och cyklande ska få använda den?
Endast gående.
isteskog skrev:vinterrojarn skrev:isteskog skrev:Är stigen menad att gående och cyklande ska få använda den?
Endast gående.
Räcker väl att man kan gå i täktkanten? Ska man behöva krångla till det med servitut? Allemansrätten ger folk rätten att ta "väg" över annans mark om det inte är tomt eller växande gröda.
fendt311 skrev:Låter som ett skämt. Har väl aldrig hört talas om en ordförande som beter sig så. Är ju inte ens lönt att diskuteras.
isteskog skrev:vinterrojarn skrev:isteskog skrev:Är stigen menad att gående och cyklande ska få använda den?
Endast gående.
Räcker väl att man kan gå i täktkanten? Ska man behöva krångla till det med servitut? Allemansrätten ger folk rätten att ta "väg" över annans mark om det inte är tomt eller växande gröda.
Vardon skrev:Tror inte det är så enkelt att säga ett avstånd då det beror på. Hur ser nanvallen ut, finns det risk för spårspring vad finns på andra sidan. Antingen ser de sträckan som säker och bryr sig inte typ 5 m utanför närmast räl. Alternativ behöver de göra en riskanalys vad ökad gångtrafik kan medföra.
Men är det inte bara att ni skriver i avtalet att de står för alla tillstånd etc och att det inte får inskränka på jordbruket om du ska gödsla.
isteskog skrev:Om jag inte missminner mig så är det väl för att få ihop en stig mellan en vändplan och en väg? Tycker det skulle räcka med att folk kan gå i täktkanten. Jag skulle då inte vilja ha något sådant servitut! Det lär ju knappast bli någon folkvandring där även om det skulle bli en gångväg .... 😉