Norrtälje skrev:Det finns nu kopior på Makitas dtw285 som håller måttet utan att bli dyrt, originalet har jag och kan rekommendera.
Gäller det här röjning/gallring på annans mark?
På egen mark måste jag säga att det kunde vara en idé att inte behöva dra med sig hela huset på flera hundra kilo när man ska ut, jag förstår tanken på ovälkomna besökare men allt i en koja är ju inte riskabelt att lämna kvar eller hur.
Jag tänker mig att man kan bygga ett tilltaget vindskjul på plats typ 2x2m med riktigt tak och väggar i alla fall tre stycken, klädkrokar, liten sittplats osv är lätt att fixa och inget stöldvärde, brits eller förberett för brits alternativt hängmatta. Sen tar man bara med sig typ en dörr, sin gasolkamin och madrass. Eller helt enkelt sätter gångjärn på den fjärde väggen som kan låsas i öppet läge när man inte är där och fungerar sen som dörr. Allt som en förbipasserande ser är ett vindskjul med tre väggar med kanske en stol i och hur kul är det?
Tja, jag har en del skiften utspridda så det blir många vindskjul och sedan går det att dra med atv, blir inte så betungande. Brukar normalt vara sysselsatt med annat dec till april så man slipper skotermarodörerna i och med att koja flyttas hem någon gång i november. De kan bara köra sönder skogen då och inte tutta på koja.
Och sen gillar jag att bygga