tis 16 jun 2020, 04:55#650561
Bra jobbat!
Det fungerar riktigt bra att rengöra med
rengöringsspray för bromsskivor/ belägg Banan där släpkontakten löper upp och ner över trådlindningen slits tillsammans med släpkontakten och mikoskopiskt spån blandas med fett i hyttluften och kletar ner så att det blir dålig kontak. Japp, luktar det olja i hytten så är det olja i luften. Ofta räcker det med att lossa den undre plastkåpan på spaken och vrida motstånden några millimeter för att få bra kontakt igen. Men till sist vill det till en sån här stor-rengöring. Jag tyckte att det räckte med att spraya utan att ta ur motstånden.
Man kan tro att det är steglös hastighetsregleringa av kranfunktionerna med en sån här ICL spakenehet, men det är faktiskt ca 34-35 olika hastigheter...
Det trådlindade motståndet har ca 35 varv, vart och ett motsvarar en specific pwm-strömstyrka från IPS-boxen till förstyrventilen, specifikt utstyrt servotryck, förflyttning av huvudsliden och till sist förhoppningsvis en proportionell rörelsehastighet på en hydraulfunktion. Naturligvis är denna 35-varvsupplösning inte möjlig att uppfatta för blotta ögat eftersom en förändring i spakutslag dämpar genom system-tröghet rörelsehastigheten på hydrauliken. Men det är i alla fall en tanke om hur systemet fungerar teoretiskt. I ett 24V EHC system så har dessa trådlindade motstån 50 Ohm resistans eller ca 1.4 Ohm per lindat varv. Minsta spakutslaget låter kontrollströmmen (egentligen handlar det om ett spänningsfall) gå igenom 50 Ohm
1592274334_tradlindat_motstan_icl.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A