Arbetskläder för skogen

Är Erlings huggarväst bra?

19 inlägg 14305 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Är Erlings huggarväst bra?

Hema  
#598647
Loggerslife skrev:Är lite inne på att skaffa mig en ErlingVäst, Hur dana är dom i storlekarna ? Jag ligger vanligtvis på S och M i storlek. Tanken är väl att ha västen under Sommar och Höst mestadels.

Jag är 176/80 och har vanligtvis M, men köpte S, skulle valt en XS.

Användarvisningsbild

Re: Är Erlings huggarväst bra?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598651
Hema skrev:
Loggerslife skrev:Är lite inne på att skaffa mig en ErlingVäst, Hur dana är dom i storlekarna ? Jag ligger vanligtvis på S och M i storlek. Tanken är väl att ha västen under Sommar och Höst mestadels.

Jag är 176\80 och har vanligtvis M, men köpte S, skulle valt en XS.


Samma erfarenhet, de är stora i storleken, även om de går att justera lite med bältet. Så ska du ha den främst sommar så kan du nog välja en mindre än vanligt.

Användarvisningsbild

Re: Är Erlings huggarväst bra?

Loggerslife  
#636463 Ni hjältar som använder västen dagligen. Hur har ni kittat den? Bälte/hölster med mera? Släng gärna upp lite bilder.

Användarvisningsbild

Re: Är Erlings huggarväst bra?

anersimyra  
#636473
Loggerslife skrev:Ni hjältar som använder västen dagligen. Hur har ni kittat den? Bälte/hölster med mera? Släng gärna upp lite bilder.

Det blev obekvämt med prylar hängande i det inbyggda bältet, dels så hamnar grejerna väl lågt, och trycket över axlarna blev som sagt obekvämt.. :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).