fre 15 nov 2019, 13:40#595880
Hej på er,
Har monterat H-version på en D22 och allt är klart för besiktning, det som kvar är att verifiera hur lådan är spärrad. Jag har svetsade lägen i plattan under växel spak men de kräver mer, någon som har bilder på detta eller vet hur man ska formulera spärrningen? Jag har formulerat mig så här i dagsläget:
Växellådan har 1:an och 2:an och 3:ans växlar kvar samt låda med hög och låg växel, denna växlas med separat spak. 4:an - 5:ans växlar är spärrade i växellådan, reglageaxlar är svetsade.
Besiktas kommentarer:
Fint och bra intyg, Dock saknas det lite ang spärrning av växellåda. Se texten nedan
Intyg av fordonsbyggare/verkstad med beskrivning av vidtagna åtgärder ska lämnas vid besiktningen.
I intyget ska det finnas med:
• fordonets registreringsnummer och identifieringsmärkning(chassinummer)
• typ av växellådor och tillverkningsnummer
• en beskrivning av vidtagna åtgärder(spärrning av växlar mm)
• Uppgifter om intygstecknaren (organisationsnummer, namn, adress, telefonnummer
underskrift, namnförtydligande av påbyggare, verkstadschef, bilverkstad etc.