tor 17 okt 2019, 04:05#591212
Det måste väl ändå vara upp till var och en hur man vill fira sin "bemärkelsedag.
Gammal tradition var att vid just 50 skulle man bjuda på en stor och märkvärdig bjudning, ett riktigt skrytkalas för att visa hur bra man lyckats i livet och hur betydelsefull man lyckats bli.
I dag har det nog blivit lite av en förlegad tradition, endast de nyrika som fortfarande vill göra sig lite märkvärdiga.
Frugan och jag med barn har tagit för vana att åka utomlands några veckor på våra större bemärkelsedagar, verkligt fått unna oss några fridagar tillsammans med HELA familjen.
En del vill bara fira med sin familj medan andra vill fira med många nära och köra, lite upp till hur man egentligen är eller vill vara.
Bara njuta och koppla av från alla måsten, bli uppassad i stället för att passa upp.
Thailand men även Filippinerna är två länder som är värda att besöka, kanske idag inte såå billigt men man går verkligen ned i varv och det blir riktig semester.
USA har mycket att bese och göra men avstånden gör att man är mer trött efter resan än innan.
Tillbringade min 70 års dag sittande vid en pool, inmundigade mig några öl medan barn och barnbarn härjade runt i poolen. Senare på kvällen gick vi ut och åt en riktigt fin middag, allt detta gjorde att min bemärkelsedag blev verkligt lyckad.
Du kan göra sammalunda på Kreta, Cypern, Kanarieöarna men även Malaysia eller Thailand.
Bara stanna hemma och ha öppet hus är visserligen en lösning, men är det en lösning du verkligen själv vill ha, Till början hade vi våra barnkalas i hemmet (på gården) det var roligt när barnen var små, hoppa i höet och liknande men när barnen blev större skulle det till annorlunda festligheter.