Socialt (mer om oss)

Vad gör man på sin 50-års dag?

22 inlägg 19468 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591137 Om du inte är sugen på en stor fest så kan det ju funka med att bjuda in till kafferep en eftermiddag, bjuda på kaffe kakor och tårta, blir en lagom lugn och fin tillställning, och alla får chansen att vara med och fira din dag.

Om du vill ut och resa så verkar det vara en häftig upplevelse att åka till Afrika på safari, går att kombinera, ett par dagar safari och ett pr dagar sol och bad vid någon kust.... Känner ett par som var iväg på en sådan resa i Tanzania för ett tagsen.

Om du har gott om pengar och tid kan du ju fira hela året med ett gäng långweekendresor över hela året till lite olika spännande platser...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Pertan69  
#591145 Fyllde 50 i maj, blev en grillfest för närmast sörjande, eller det blev 2 grannen fyllde 40 så vi körde ett 90 års kalas, även då grillat.

Det är din dag, gör exakt bara vad du tycker är roligt, det är du som fyller år, ingen annan.

-En del förväntar sig en trerätters i smoking men är det inte du så klä inte ut dig och hitta på något som du inte tycker är kul, men ha roligt, det är ett krav :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

källshult  
#591156 Jag var i Lycksele på skogsmuseum tyckte det var intressant och det blev även en överraskning där för samma dag som jag var där så skulle samerna ha en sermoni av kvarlevorna som dom fick tillbaka från Stockholm . Lite originellt men oförglömligt och det är väl så man ska fira en 50 års dag

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Vitorecords  
#591187 Jag, min fru och våra två döttrar drog till Dallas, Texas när jag fyllde 50 år, bodde några dagar på en riktig cowboy-ranch, red western-hästar och njöt, det var något jag velat göra under flera år.
Sedan rundade vi av med 8 dagar i Florida.

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591206 Kul med alla olika idéer och förslag! 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

jannee  
#591212 Det måste väl ändå vara upp till var och en hur man vill fira sin "bemärkelsedag.
Gammal tradition var att vid just 50 skulle man bjuda på en stor och märkvärdig bjudning, ett riktigt skrytkalas för att visa hur bra man lyckats i livet och hur betydelsefull man lyckats bli.
I dag har det nog blivit lite av en förlegad tradition, endast de nyrika som fortfarande vill göra sig lite märkvärdiga.
Frugan och jag med barn har tagit för vana att åka utomlands några veckor på våra större bemärkelsedagar, verkligt fått unna oss några fridagar tillsammans med HELA familjen.
En del vill bara fira med sin familj medan andra vill fira med många nära och köra, lite upp till hur man egentligen är eller vill vara.
Bara njuta och koppla av från alla måsten, bli uppassad i stället för att passa upp.
Thailand men även Filippinerna är två länder som är värda att besöka, kanske idag inte såå billigt men man går verkligen ned i varv och det blir riktig semester.
USA har mycket att bese och göra men avstånden gör att man är mer trött efter resan än innan.
Tillbringade min 70 års dag sittande vid en pool, inmundigade mig några öl medan barn och barnbarn härjade runt i poolen. Senare på kvällen gick vi ut och åt en riktigt fin middag, allt detta gjorde att min bemärkelsedag blev verkligt lyckad.
Du kan göra sammalunda på Kreta, Cypern, Kanarieöarna men även Malaysia eller Thailand.
Bara stanna hemma och ha öppet hus är visserligen en lösning, men är det en lösning du verkligen själv vill ha, Till början hade vi våra barnkalas i hemmet (på gården) det var roligt när barnen var små, hoppa i höet och liknande men när barnen blev större skulle det till annorlunda festligheter.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Kse  
#591630
Slurfi skrev:https://niehku.com/sv/

Tipsar om ett fjällhotell när det nämndes, det lär ska vara riktigt fint
och de vann 2019 års Prix Versailles för interiördesignen.


Kan intyga att där är riktigt fint.
Gamla smörjgraven i lokstallet är nu inglasad vinkällare. Lite synd bara att man måste bo på hotellet för att kunna nyttja restaurangen som verkligen är i toppklass.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).