nutte skrev:ska du handla för över 50´ så hitta nått annat... belarusen är förvisso bra, men skitkassa bromsar å extremt hög ljudnivå i hytten... i övrigt så knallar dom å går...
Men för över 50´så borde det gå att hitta nått bättre
HN skrev:Dom finns med olika växelspak , den jag hadde tidigare var det en spak med två läge ett fram och ett bak sedan satt det en ratt på toppen av spaken som man skulle göra förval med. Den modellen gick nästan inta att växla med i fart. Jag kunde inte i alla fall. Finns det någon annan som har synpunkter om den?
Kent A skrev:Hallo
Jag behöver en skogstraktor med bl.a vändbar stol för körning av Mowikranen. Valtra mfl är ruskigt dyra, och därför har jag börjat titta lite efter en Belarus 820. Men efter att ha läst diverse inlägg här i forumet blir jag lite fundersam. Många är nöjda men andra klagar på bromsar, växellåda, hållbarhet i allmänhet och hydralik mm mm.
Man måste väl ändå säga att hög frigång, storlek, bra pris och relativ enkelhet utan finesser som krånglar skall läggas till Belarus fördel.
Har Ni några kloka råd till en som blir vilse i pannkakan. Är Belarus 820 ngt att satsa på som skogstraktor.
Är vändradie och framkomlighet ok?
Och vad är det som krånglar.
mvh
kent a
Norrland skrev:Om det är 12 eller 24 ser du på att det är två batterier för alla batterier är 12 volt.
Vet inte hur 572 har men äldre belarus hade två 12 volts batterier och ett relä mellan som parrallellkopplade dom så att det var 12 volts elsystem på lampor och 24 volt till startmotorn när man vred nyckeln i startläge.
Jag skulle koppla 12 volt på ett batteri och ladda en stund sen starta för att inte bränna relät.