jannee skrev:Egentligen ska man aldrig vara längre tid än 5 år på samma jobb, man slutar nämligen tillföra något, blir ungefär som gamla inventarier, fungerar men inte mer än knappt
Det däringa nytänkande och kreativiteten försvinner i samma takt som åren går.
jannee skrev:Egentligen ska man aldrig vara längre tid än 5 år på samma jobb, man slutar nämligen tillföra något, blir ungefär som gamla inventarier, fungerar men inte mer än knappt
T Landström skrev:Just nu är jag i valet och kvalet... Säga upp mig och starta eget...eller söka mig till en annan firma...eller ska jag härda ut och stanna kvar...
totte skrev:Är väl lite blandade känslor nu antar jag, tråkigt att det blev slut på det nya kneget och kanske inte helt entusiastiskt att gå tillbaka till det du var rätt trött på. Samtidigt känns det väl rätt lugnt att ha försörjningen fixad. Vi får väl höra sen vad framtiden för med sig. Stort lycka till vad det nu än blir framöver.
ananders skrev:T Landström skrev:Just nu är jag i valet och kvalet... Säga upp mig och starta eget...eller söka mig till en annan firma...eller ska jag härda ut och stanna kvar...
Det är jättesvårt med jobb, särskilt om man inte trivs jättebra, och du har ju också skrivit om missförhållanden på ditt jobb här vid ett par tillfällen.
Samtidigt är det svårt att bryta för trots allt vet man vad man har. Det kan kanske liknas vid Askungens tvivel om balen.
Hoppas verkligen att det löser sig för dig för sådana här tankar tar mycket tid och ork i anspråk.
Hur som helst så ångrar jag inte min "utflykt" bara lite tråkigt att det inte höll längre.
T Landström skrev:Så nu är frågan om man ska ta kontakt med en "konkurrent" där två tidigare kollegor jobbar eller om man jag ska testa att köra eget igen...men då kombinera bygg och skog...
ananders skrev:totte skrev:Är väl lite blandade känslor nu antar jag, tråkigt att det blev slut på det nya kneget och kanske inte helt entusiastiskt att gå tillbaka till det du var rätt trött på. Samtidigt känns det väl rätt lugnt att ha försörjningen fixad. Vi får väl höra sen vad framtiden för med sig. Stort lycka till vad det nu än blir framöver.
Visst är det lite blandade känslor men till övervägande mot det positiva faktisk och som du skriver så kommer det in pengar på kontot utan uppehåll och i samma mängd.
Det jag oroar mig mest är att alla kommer att säga: Vad vad det vi sa, om mitt nekande till deras påstående om att jag skulle vara tillbaka innan April.
Men jag vågade iallafall prova något nytt till skillnad till de andra och det är jag stolt över.
Palakangas skrev:jannee skrev:Egentligen ska man aldrig vara längre tid än 5 år på samma jobb, man slutar nämligen tillföra något, blir ungefär som gamla inventarier, fungerar men inte mer än knappt
Jag är inne på 42a året på samma företag.men de sista 37 åren är alltså bortkastade?